Servisair mister flere kunder

MD11

ScanFlyer Dusty
God formiddag fra et høstlig TRD:exclamati

SGS åpner ny avdeling i ABZ og vil da ta over handlingen av alle WF's og SK's avganger.
Og det er mange avganger det dreier seg om. 3 X daglig til BGO med WF, 2 ganger daglig til SVG med WF, 2 ganger daglig med SK til SVG samt SK til CPH. Dette vil bedre servicen og effektiviteten betraktelig:D

Men en kan vel regne med at SGS kaprer flere kunder i ABZ.

Dette er veldig bra! Med SGS på bakken i ABZ regner jeg med at WF og SK får flere fornøyde kunder og at trafikken flyter greiere over Nordsjøen.

Saann er livet i handlingbransjen, selskaper kommer og gaar. Ja, Servisair handler SAS i MAN - kjenner ikke til LHR.

Originally posted by LN-MOW

Saann er livet i handlingbransjen, selskaper kommer og gaar. Ja, Servisair handler SAS i MAN - kjenner ikke til LHR.

Not so. SGS har egen handling i MAN (pax/load/tkt.off). Ramp handling gjøres av Ringway Handling. I ABZ blir det fullt show, ramp incl deice/pax/load/tkt.

Originally posted by LN-MOW

Det stemmer ikke, SGS er selv tilstede i MAN, og utfører alle tjenester "above wing". Det som blir utført "below wing" kjøper de av et annet selskap, men tror ikke det er Servisair, var ihvertfall ikke det tidligere. I MAN har SGS en kjempekontrakt med PIA, som bruker MAN som transittpunkt for all sin trafikk mellom Pakistan og USA. I tillegg har SGS handling på et større charterselskap, som jeg ikke husker navnet på i farten....

På LHR har SGS vært i mange år. I tillegg til all SK-trafikken har SGS handling på Etihad, Air Baltic, Varig (og Icelandair tror jeg)

Originally posted by EK 007
På LHR har SGS vært i mange år. I tillegg til all SK-trafikken har SGS handling på Etihad, Air Baltic, Varig (og Icelandair tror jeg)
På stuersiden også?? Har hørt at det skal reise en gjeng fra STO til LHR for å drive opplæring.

Tror det er oppstarten av ABZ som øker behovet for instruktører. Vet at bl.a SGS i Norge har fått spørsmål om instruktører.

Det var på høy tid at SGS åpner eget kontor i ABZ. Handlingen i ABZ har vært elendig. Jeg kunne ramset opp i lange baner om alle feilene som ble gjort der, som vi fikk kjeft for og masse merarbeid med i Norge...

Jeg husker at tidligere har det her på forumet vært diskutert om "mannen i gata" merker forskjell på om bakketjenestene blir utført av flyselskapet selv, eller et handlingselskap. Og i dette tilfellet kan jeg si at DET gjør de. SVG-ABZ og vice versa har mye c-klasse pax, og de har ofte vært fly forbanna når de kommer tilbake til SVG. Og de er veldig klar over hvem som er ansvarlig for handlingen i ABZ.

Dette er ikke ment som å kaste bensin på bålet i den her oppheta diskusjonen om SA på OSL, situasjonen der kjenner jeg lite til, men jeg vet at i ABZ har det vært helt eksepsjonelt dårlig, og jeg tror at mange SGS-kollegaer i SVG og BGO kan være enig i det...

Originally posted by Bellyboy

Originally posted by EK 007
På stuersiden også?? Har hørt at det skal reise en gjeng fra STO til LHR for å drive opplæring.

Nei, stuersiden er jeg ikke sikker på. Tror det har blitt utført av noen andre. Jeg var på jobbintervju i en stilling i SGS i MAN to år tilbake, og da fortalte de at SGS sin "tankegang" var å drive "Above wing"-handling og kjøpe "below wing"-handling, som de kalte det. Men det kan jo være at etter de har fått flere kunder, og har kompetanse på området andre steder i firmaet, også vil satse på "below wing". Det er jo egentlig ganske naturlig for et handlingselskap av SGS sitt kaliber.

SAS/SGS får mye pepper her hjemme, men etter å ha reist land og strand rundt om i verden og sett mye rart, så må jeg si at SGS i det store og hele gjør en meget bra jobb.

Serviceair i ABZ er under enhver kritikk. Jeg har opplevd veldig mye dårlig utført jobb av de, til tider meget frustrerende.

Senest i går, vi landet 20 minutter før tiden. Dro 15 minutter forsinket.....de klarte ikke å finne en bag som tilhørte en innsjekket pax. Pax møtte ikke til gaten og de måtte tømme cargo to ganger før de endelig fant bagen. Vi starter boarding hele 25 minutter før avgangstid for å komme oss tidlig avgårde men resultatet ble bare frustrerte pax som ventet ombord.....

Jeg betraktet i mellomtiden KLM som kom og gikk med B737 mens vi stod og ventet.......

Originally posted by Olebno

MD-11

Avviksrapporter sender vi internt. Enig ????

Ole B.

Dette er ingen aviksrapport, kun en beskrivelse fra det dagligdagse som skjer. Forøvrig enig:D

PM sendt

Back