Nå som verden åpner litt opp, så var det på tide å sette turen til Aberdeen for litt møter med diverse aktører på flyplassen. Det er godt å møte samarbeidspartnere igjen etter over 2 år på Teams. Aberdeen flyplass ble hardt rammet av Covid-pandemien, men det ser ut til at det er godt trøkk rundt på flyplassen, og utover våren har de avganger til både BGO, SVG og OSL fra Aberdeen.
Turen til Aberdeen ble kombinert med møter i Bergen, så utreise var onsdag morgen fra TRF med WF406, og videre til ABZ med WF398 på ettermiddagen. Siden møtene var berammet til hele torsdagen, så var det ingen muligheter å komme seg til OSL/TRF med en ettermiddagsavgang fra ABZ, men med litt triksing og miksing fant vi en kombo med BA. De ordnet til og med billetter som var under minimum connection time på LHR, så gjenstår det om BA1313 --> BA770 lot seg gjøre på LHR T5 en torsdag ettermiddag.
Dagen starter på TRF med WF406. Greit belegg på flyvingen, og nydelig flyvær på 14.000 gjorde dette til en ganske "scenic" flytur.
LN-RDV stod for dagens flight til Bergen. Det er 1 av 3 Q400 maskiner som ble levert nye til SAS, og som WF overtok etter skillsmissen med SAS i 2012/2013. Flyet har også vært en tur i Ungarn hos Malev på sent 2000-tall.

Flott flyvær:

Gutta har full kontroll:

God servering på sete 0B:

Etter en dag med møter i Bergen, så satte jeg turen for utenlandsdelen på BGO. Etter en kort gåtur til "utenlandspiren", så kom jeg på at "Hei! Det er jo en ny lounge her". Sulten som jeg var, så passet det godt med ett loungebesøk, så da ruslet jeg kjapt gjennom shoppingsenteret, og fant veien opp til den nye loungen i Bergen. For en flott plassering. God plass, flott interiør, hyggelig betjening, og god servering! Eneste jeg har å utsette, er at det er dårlig med stikkontakter til lading av PC/mobil/etc.
Absolutt verdt å betale seg inn om man har ett par timer før flighten går(som jeg måtte).
For de som reiser utenlands med WF i C-klasse, eller har EBG og reiser med WF, så kommer man inn her. Flyr man SAS, så har man ikke tilgang.

Godt med sitteplasser:


Servering:




Flere sitteplasser:


Del 2 kommer plutselig!
Turen til Aberdeen ble kombinert med møter i Bergen, så utreise var onsdag morgen fra TRF med WF406, og videre til ABZ med WF398 på ettermiddagen. Siden møtene var berammet til hele torsdagen, så var det ingen muligheter å komme seg til OSL/TRF med en ettermiddagsavgang fra ABZ, men med litt triksing og miksing fant vi en kombo med BA. De ordnet til og med billetter som var under minimum connection time på LHR, så gjenstår det om BA1313 --> BA770 lot seg gjøre på LHR T5 en torsdag ettermiddag.
Dagen starter på TRF med WF406. Greit belegg på flyvingen, og nydelig flyvær på 14.000 gjorde dette til en ganske "scenic" flytur.
LN-RDV stod for dagens flight til Bergen. Det er 1 av 3 Q400 maskiner som ble levert nye til SAS, og som WF overtok etter skillsmissen med SAS i 2012/2013. Flyet har også vært en tur i Ungarn hos Malev på sent 2000-tall.

Flott flyvær:

Gutta har full kontroll:

God servering på sete 0B:

Etter en dag med møter i Bergen, så satte jeg turen for utenlandsdelen på BGO. Etter en kort gåtur til "utenlandspiren", så kom jeg på at "Hei! Det er jo en ny lounge her". Sulten som jeg var, så passet det godt med ett loungebesøk, så da ruslet jeg kjapt gjennom shoppingsenteret, og fant veien opp til den nye loungen i Bergen. For en flott plassering. God plass, flott interiør, hyggelig betjening, og god servering! Eneste jeg har å utsette, er at det er dårlig med stikkontakter til lading av PC/mobil/etc.
Absolutt verdt å betale seg inn om man har ett par timer før flighten går(som jeg måtte).
For de som reiser utenlands med WF i C-klasse, eller har EBG og reiser med WF, så kommer man inn her. Flyr man SAS, så har man ikke tilgang.

Godt med sitteplasser:


Servering:




Flere sitteplasser:


Del 2 kommer plutselig!