Servicekonsept SAS shorthaul

Re: EuroBonus 2.0

Tror du at kaffe/te forsvinner?

Det virker å ha blitt forbeholdt plus siden før helga..

Det har forsvunnet fra "Alltid med SAS"-plakaten...

Alltid_hos_SAS.jpg

Lista har blitt betydelig kortere siste året..

Var mange godt voksne i Plus fra OSL på tirsdag som lurte fælt på hvorfor de ikke hadde noen aviser ombord.

Kaffe har jeg alltid fått uansett, de serverte det på GO til TRD på tirsdag i hvertfall..

Kim

En rask titt på SAS sine sider bekrefter min frykt...

Relax, folkens!

Grunnen til at det er tatt vekk fra 'vinduet' på forsiden er at det har med design å gjøre.

Her trekker de frem de viktigste fordelene knyttet til SAS:
- Gratis bagasje (ikke hos DY)
- EuroBonus-poeng (reklame for deres eget program og forøvrig en fordel...)
- 24t åpent kjøp (mot DYs 4 timer)

Hvis de hadde begynt å ramse opp alle fordelene, ville det virket rotete og budskapet blir ikke like tydelig.
Folk kjøper ikke flybilletter for en kopp kaffe - bagasje og 24t åpent kjøp er virkelig bedre fordeler.

Trenger ikke å nevne den kaffen hver eneste gang. Så god er den ikke ;)

Hvis man derimot trykker seg inn på 'Alt om reisen', får man fullt bilde.

Attachments

• Skjermbilde 2015-03-05 kl. 15.11.33.png
    Skjermbilde 2015-03-05 kl. 15.11.33.png
    44.3 KB · Views: 895

"Velg sete" Hvem er det som ikke har det?
"Aviser og Magasiner" det kan man vel strengt tatt ikke lengere skryte av.

Hvis man gir bort sølvkort når gullnivå er opptjent, kan man fortsatt gi bort gullkort når diamant statusen evt. er opptjent eller har man da gitt bort "kvoten" sin?

Hatt lest at man får ny kvote om man ber om det.. Jeg satser i alle fall på at jeg får det. I verste tilfelle vil jeg bare om at min sølv skal få gull..

Kaffe&te kun til Plus i dag også på OSL-KRS...

Ifølge en som frekventerer KRS-OSL-KRS et par ganger i uken har dette skjedd ca. annenhver flygning de siste ukene. Besetningen om bord henviser til en tekst med liten skrift i menybladet, som visstnok sier at korte strekninger som OSL-KRS (og et par andre) er unnlatt for gratis kaffe.

Gullsupporten avkrefter selvsagt det hele, og tilbyr refundering av kostnaden dersom man betalt for kaffekoppen...

4 av 4 uten kaffe/te i go krs/osl..
Forøvrig ganske trangt om plassen i Plus i dag. Tre rader, et ledig midtsete.. Jeg på rad 4 hadde ledig mens stakkars herr eller fru pandion i front ikke hadde det.. (så ikke hvor vedkommende satt men bagtaggen hang ut hylla mellom rad 1/2..

Det er vel å forvente i disse streiketider.
Hvorfor er det å forvente at de skal ha så få seter i Plus?
Normalt er det 6-12 rader. Men det fylles sjelden mer enn 6...
Virker nesten som de justerer Plus etter hvor mange som flyr i Go og ikke motsatt....

Hvorfor er det å forvente at de skal ha så få seter i Plus?
Normalt er det 6-12 rader. Men det fylles sjelden mer enn 6...
Virker nesten som de justerer Plus etter hvor mange som flyr i Go og ikke motsatt....

Regner med hele flyet er stappa.

Ville vel da ha vært langt smartere å fylle opp Plus?
På onsdagen stoppet de salget av go og stappet Plus full. Bare synd de glemte å flytte grensa, var mye ledig plass i Go....

Jeg lurte vel systemet litt.
I går reiste jeg:
BGO-OSL - GO
OSL-SVG - GO
SVG-OSL - GO
OSL-BGO - PLUS

Alle reisene booket som ungdomsbilletter.

Ved ankomst OSL på utreise kunne jeg spasere rett inn i loungen ved å dra EBS-kortet. (SELV OM jeg "egentlig" reiste i GO)

På returen, SVG-OSL (som også var i GO) hadde flyet WiFi. Dette er bare gratis for plus, EBG/D. Jeg skrev inn EB-nummeret mitt og kunne surfe gratis. Ved ankomst OSL kunne jeg "lovlig" spasere rett inn i lounge.

Dette er ikke noen trip-report. Bare en forklaring på at systemet fint kan utnyttes.

Det er vel kanskje ikke et stort problem at folk reiser i forskjellige klasser på mange forskjellige turer innenfor samme dag, men det er jo litt rart at man får tilgang til loungen på alle turer bare man har en plus billett.

Og når forsvant gratis wifi for alle eurobonus medlemmer? Så det stod at kun de i plus og gull og diamant fikk det, men i appen står det fortsatt at det gjelder for alle.

Last edited:
Egentlig ikke så rart, reglene er jo "SAS Plus, SAS Business, Widerøe Flex/Full Flex eller har EuroBonus Gull /Diamantkort i forkant av en reise der du har en dagsaktuell billett med SAS, Widerøe eller Star Alliance.". I følge den definisjonen er dette helt innenfor.

Back