Den ble isteden sendt til Portland for lagring påført registrering N1002K.
Står den på PDX? Hvor på flyplassen står den?
Skal stå ved en av Boeings hangarer (de har to).
Skal stå ved en av Boeings hangarer (de har to).
Jeg kan bare se "Boeing Paint Hangar" på kartet. Jeg kan ikke finne to Boeing hangarer på PDX.
Da har den forlatt PDX og tatt turen til VCV, der den skal klargjøres for levering til Lufthansa i følge denne bildetråden på Twitter.
The 6th 787-9 for LH will be LN1011 (ex Norwegian), which will be handed over in Q3 2023, including the new Allegris cabin.
Det som eventuelt kan tale mot at LN1011 skal til LH er at den har RR Trent-motorer mens de andre LH-kjerrene har GEnx-1B-motorer. Hvor omfattende og kostbart et eventuelt bytte er vet jeg ikke, men det er nok mulig.
.
Høres umiddelbart kjent ut uten at jeg husker det sikkert. Uansett må det da lages en prosedyre nedfelt i en SB (Service Bulletin) som må godkjennes av respektive tilsynsmyndigheter. Så tilkommer kostnaden med nye motorer og antageligvis nye pylons hvis ikke motorfestene er like.Mener å huske at det opprinnelig skulle være mulig men at programmet ble droppet?
Det som eventuelt kan tale mot at LN1011 skal til LH er at den har RR Trent-motorer mens de andre LH-kjerrene har GEnx-1B-motorer. Hvor omfattende og kostbart et eventuelt bytte er vet jeg ikke, men det er nok mulig.
Et alternativt scenario er jo at LH-gruppen tar sikte på en RR-motorisert flåte til å erstatte Austrians longhaul-flåte. Deres 767/777-flåte begynner jo å dra på årene.
The first five Dreamliners of the largest German airline operator came from Hainan Airlines, which were later transferred to Vistara and finally taken over by Lufthansa after negotiations with Boeing due to delays in the 777-9X program. These first aircraft are powered by General Electric engines, the other 27 units will be equipped with Rolls-Royce engines and are expected to enter the fleet in 2023
Mener å huske at det opprinnelig skulle være mulig men at programmet ble droppet?
Høres umiddelbart kjent ut uten at jeg husker det sikkert. Uansett må det da lages en prosedyre nedfelt i en SB (Service Bulletin) som må godkjennes av respektive tilsynsmyndigheter. Så tilkommer kostnaden med nye motorer og antageligvis nye pylons hvis ikke motorfestene er like.
Så fysisk sett er det nok mulig, men om det er regningssvarende er jo en helt annen sak.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.