DY SE-RRT/EI-FHT/LN-DYL - status

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Da er nok en kjerre ute av foedestua. LN-DYL, 737-8JP, c/n 40867, l/n 3565. Testflys som BOE235.

Re: LN-DYL - status

Da var'e klart for jomfrutur:

Renton-Moses Lake - SEA J523 TOU TOU180015 TWISP J52 GEG PELLY

Moses Lake-Boeing Field - GLASR GLASR8

Planlagt avgang 1925 norsk tid.

Travel dager. Dette er nok B2.

BOE235/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 08:45 PST heading for KBFI (Boeing Field Intl) for an estimated arrival at 09:45 PST.

Expected route: SEA J70 HQM TOU JAWBN JAWBN2

Så var den malt og klar for C1 ..

BOE235/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 10:45 PST heading for KMWH (Grant Co Intl) for an estimated arrival at 12:15 PST.

Expected route: SEA V23 PAE HUH100030 KARPS PUW ALW PELLY

BOE235/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KMWH (Grant Co Intl) at 12:15 PST heading for KBFI (Boeing Field Intl) for an estimated arrival at 12:53 PST.

Expected route: GLASR GLASR8

Og da er det hjem !

NAX1/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 13:00 PST heading for ENZV (Stavanger, Sola) for an estimated arrival at 06:53 CET.

Expected route: RVDCT YXC J505 YVC J540 YYL J539 YYQ NCAE LAT9 FLS

Source :flightaware.com

Hrm .. enklere om de holder seg til det vanlige flightnummeret ... men er NAX1 det faste nye nummeret kanskje?

NAX1 er vel "callsign"... jeg aner ikke hvem/hvordan dette fastsettes. Men uansett har denne "rutenummer" DY8738..

NAX1 er ATC flightnummer/callsign/kalldethvaduvil. Det vanlige har vært NAX8D ... DYxxxx er nokså irrelevant for en ferry ....

Gjett hvem som er glad for at den kommer til Sola ? :drink
Like kjekt som når de fleste i -300 serien kom først til Sola

Ja, jeg ser det, NAX1 i dette tilfellet er jo nummeret ATC forholder seg til og det flightplan sier. DYxxxx er bare det som blir brukt i interne systemer.
Men det er jo ikke uvanlig at en ferry har DYxxxx-nummer, akkurat nå er det to slike i lufta...

Så som sagt, jeg vet ikke hvordan disse NAX-nummerne blir komponert, og jeg misforsto ditt spørsmål i forrige post, jeg oppfattet ikke at det var NAX1 kontra NAX8D som var saken.
Så da kan jeg altså ikke svare... :(

BFI ligger inne på live-ATC-app'en, så avgangen kan høres der live .. ;)

Du kan ofte se den rett etter takeoff - litt avhengig av ruten ut. Noen ganger fanges den opp av Portland-radaren. Deretter er det ikke dekning før ved norskekysten.

Flightaware gir deg FAA-dataene - ca fem minutter forsinket.
http://flightaware.com/live/flight/NAX1

LN-DYL har nå blitt EI-FHT. Vet ikke hvor den har hatt base i det siste, men ser ut som den nå er sendt til Spania

Boeing 737 -8JP 40867 3565 EI-FHT Norwegian Air International re-regd ferried / in svc 15/16nov15 OSL-BCN-TFN-BCN ex LN-DYL

Back