DY SE-RRF/LN-DYF - status

Re: LN-DYF - status

Mye skrik om god benplass, men hva er picth? Mistenker at det skrikes høyt om 30", eller er den virkelig god?
 
Re: LN-DYF - status

Hvor mye ekstra har kabinen blitt støydempet? Vil man merke det, eller er det bare tall på et papir?
 
Re: LN-DYF - status

Mye skrik om god benplass, men hva er picth? Mistenker at det skrikes høyt om 30", eller er den virkelig god?

Det er vel de samme setene som resten av de nye -800'ene er det ikke? Boeing sier ihvertfall ikke noe om forbedring i setestandarden.

http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=1486

Drawing from years of research used to design the interior for the 787 Dreamliner, the 737 Boeing Sky Interior features new, 787-style modern sculpted sidewalls and window reveals that draw passengers' eyes to the airplane's windows, giving passengers a greater connection to the flying experience. On a more practical note, the sidewall design integrates the air vent so that before-flight security checks go more quickly for maintenance staff.

The new design offers larger, pivoting overhead stowage bins that add to the openness of the cabin. The bins give more passengers room to store a carry-on roll-aboard near their own seat, adding both extra convenience and extra legroom.

Boeing redesigned reading-light switches so passengers can find them more easily and avoid accidentally pressing the flight-attendant call button.

Speakers are integrated into each row's passenger-service unit to improve sound and clarity of public address operations, while the new integrated air vent and improved noise-dampening materials reduce overall cabin noise.
 
Re: LN-DYF - status

Mye skrik om god benplass, men hva er picth? Mistenker at det skrikes høyt om 30", eller er den virkelig god?

Hvis du leser hvorfor benplassen er blitt bedre vil du se at pitch ikke uten videre er noen god målestokk. ;) Det er selve setene som er blitt tynnere, og det er virkelig merkbart for knærne.
 
Last edited:
Re: LN-DYF - status

Blir sikkert bra dette, men man skulle jo tro det var en helt ny flytype så mye presseoppslag som dette får.
Mye skrik og lite ull?
 
Re: LN-DYF - status

Større nyhet enn at SAS har 1000 søkere til 200 deltidsstillinger ihvertfall. :p Økonomiredaksjonene har kanskje ikke så mye å skrive om for tiden? Selv synes jeg i og for seg det er interessant å se det nye interiøret til 737.
 
Re: LN-DYF - status

Om alt går etter planen (noe det sjeldent gjør), så vil "jomfruturen" bli DY188 OSL-HAU 15.Desember 16:45
 
Re: LN-DYF - status

Kjos sa at den KUNNE settes i trafikk allerede idag, det har vel til dags dato ikke hendt at en nyleveranse har kommet på vingene allerede dagen derpå - da må det ha vært seriøse IRR ute å gå..

Jeg har også hørt noen løse rykter om Haugesund på Onsdag :colgate:
 
Re: LN-DYF - status

Ser at det er plassert noen knapper oppe på armlenet. Hva er dette for? Med mindre de har funnet på noe lurt, så virket det ikke så veldig praktisk. Ellers ser jo det bra ut, selv om 10 cm mer i bredden nok hadde hatt mer og si for for komforten enn lyset.
 
Re: LN-DYF - status

Tipper det er brytere for de individuelle leselysene, i tillegg til IFE-brytere. Enig i at plasseringen virker noe pussig, ser for meg at det er fort gjort å uforsettelig skifte kanal e.l. med albuen
 
Re: LN-DYF - status

Ser ut som en lignende løsning Delta hadde på sine 764'er da de ble levert... ikke særlig gunstig og DL byttet ut armlenene etter et år eller to ..
 
Re: LN-DYF - status

Det går alltid an å finne på noe som hadde hatt mer å si for komforten ;)

F.eks. Airbus :D

Regner med de har gjort noe smart med knappene på armlenene slik at man ikke kommer borti dem hele tiden. Ellers er det greit å slippe å ha kontrollen på innsiden av armlenet, det er ikke så kjekt for oss som er litt over snittet (...).
 
Back
Top