• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY SE-RRF/LN-DYF - status

Re: LN-DYF - status

Førstkommende Lørdag, 0700z.

Don't think so .... ;)

NAX8D/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 14:00 PST heading for ENGM (Oslo, Gardermoen) for an estimated arrival at 07:38 CET.

Expected route: RVDCT YXC J505 YVC J540 YYL J539 YYQ NCAE NCAE LAT9 VIG UZ13

Fint at du holder oss oppdatert LN-MOW :) Da blir det vel inn med LN-DYF og ut med LN-KKF da....og stillingen er da 24 stk B733 og 29 stk B738 Blir det ikke?

Hahaha, at ingen har merket det før nå. Jeg legger inn entry'en på den. Should be up in 10 min.

Og Aftenposten er ombord:

http://www.aftenposten.no/okonomi/article3942515.ece

Fredag morgen lander det første Norwegian-flyet med helt nytt interiør, inspirert av Boeings Dreamliner, på Gardermoen. Aftenposten.no er, som eneste norske redaksjon, med på turen.

P.S. Fridtjof Nansen skal senere - i form av et maleri - pryde halen på dette Norwegian-flyet. Hans portrett vil da bli fjernet fra det flyet han allerede er på.

... og ETA er 7:48 ...

NAX8D/B738 departed KBFI (Boeing Field Intl) at 14:13 PST enroute to ENGM (Oslo, Gardermoen) for an estimated arrival at 07:48 CET

P.S. Fridtjof Nansen skal senere - i form av et maleri - pryde halen på dette Norwegian-flyet. Hans portrett vil da bli fjernet fra det flyet han allerede er på.

LN-KKF var vel Fridtjof Nansen, og folien har vel vært borte en stund, da LN-KKF har vært hvit i det siste...

LN-KKF var vel Fridtjof Nansen, og folien har vel vært borte en stund, da LN-KKF har vært hvit i det siste...

Har ikke Kjos kontroll på sine egne fly? :colgate:
Neida, er vel bare dårlig jornalistikk.. ;)

Dårlig dekning rundt BFI tenker jeg..

Det er en radar i Portland - med glimrende dekning - og to-tre rundt Vancouver. De pleier å være synlige en kort tid etter takeoff fra ca 16-17000 fot ...

Vi trenger en boks i nærheten av Puget Sound ....

Det er også en radar i Calgary, men den er ikke alltid oppe. Ser den er oppe nå ihvertfall, men deliveryflightene pleier å gå litt vest for dekningsområdet dens.

Jeg er ikke så nerd på denne delen av flybransjen. Så jeg spør ett litt dumt spørsmål: går det ann å si nå hvor dette flyet kommer i rute?

Det er ingen fly som går faste ruter. De roterer på de rutene som er skedulert med 738.

Back