Lite fakta? Det hjelper også å ta en titt rundt, feks www.google.no, der fant jeg svar. Gapet til DY (PR dama) har også sagt at de skal eie disse flyene selv. Du kan jo kikke litt rundt så finner du nok ut av dette
http://www.boarding.no/art.asp?id=37892
At DY har kjøpt fly vet alle.
Men om NOx (U-V-W etc) eller DYx (B-C-D-E) registreringer blir eid eller leaset er vel ikke bekreftet er mitt poeng? De skal ha minst 42 nye fly, og så mange bokstaver er det uansett ikke i alfabetet![]()
Men ingen juridiske eller regulatoriske årsaker. Kun at det gjør ting litt lettere internt?Den kan vel vaere praktisk i operasjons sammenheng aa skille ut DYx da disse mest sannsynelig vil ha en identisk konfigurasjon, cockpit layout etc. mens NOx kan variere...kan skjoenne at det er pratisk for diverse Operative avdelinger....
De skal ha minst 42 nye fly, og så mange bokstaver er det uansett ikke i alfabetet![]()
DY* her har man bare benytted sitt 2.letter code som starter. Enkelt og greit, BU gjorde dette för med LN-BU* serien.
NG* vil bli benytted for egne fly etter DYZ er leverert. Ingen vanskelighet a finne ut hvorfor man valgte denne.
BOE452 has just filed a flight plan. A B738 is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 19:21 PDT heading for KBFI (Boeing Field Intl) for an estimated arrival at 20:36 PDT.
Expected route: SEA J523 TOU J501 HQM AST OLM OLM6
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.