DY SE-RRB/LN-DYB - status

Re: LN-DYB - status

Folien blir nok uansett satt paa i Oslo, saa regner med at den blir hvithalet i foerste omgang ..
 
Re: LN-DYB

Lite fakta? Det hjelper også å ta en titt rundt, feks www.google.no, der fant jeg svar. Gapet til DY (PR dama) har også sagt at de skal eie disse flyene selv. Du kan jo kikke litt rundt så finner du nok ut av dette

http://www.boarding.no/art.asp?id=37892

At DY har kjøpt fly vet alle.
Men om NOx (U-V-W etc) eller DYx (B-C-D-E) registreringer blir eid eller leaset er vel ikke bekreftet er mitt poeng? De skal ha minst 42 nye fly, og så mange bokstaver er det uansett ikke i alfabetet :)
 
Re: LN-DYB

At DY har kjøpt fly vet alle.
Men om NOx (U-V-W etc) eller DYx (B-C-D-E) registreringer blir eid eller leaset er vel ikke bekreftet er mitt poeng? De skal ha minst 42 nye fly, og så mange bokstaver er det uansett ikke i alfabetet :)

Forskjellen mellom NOx serien og DYx serien er vel Boeing Customer # NOx har forkskjellige Customer # ettersom hvem som har bestillt dem, DYx serien skal vel alle leveres med DY's Specs og derad DY's Customer # .
 
Re: LN-DYB

Har det noen praktisk betydning på hvilen serie man registrere et fly?
 
Re: LN-DYB

Den kan vel vaere praktisk i operasjons sammenheng aa skille ut DYx da disse mest sannsynelig vil ha en identisk konfigurasjon, cockpit layout etc. mens NOx kan variere...kan skjoenne at det er pratisk for diverse Operative avdelinger....
 
Re: LN-DYB

Den kan vel vaere praktisk i operasjons sammenheng aa skille ut DYx da disse mest sannsynelig vil ha en identisk konfigurasjon, cockpit layout etc. mens NOx kan variere...kan skjoenne at det er pratisk for diverse Operative avdelinger....
Men ingen juridiske eller regulatoriske årsaker. Kun at det gjør ting litt lettere internt?
 
Re: LN-DYB

De skal ha minst 42 nye fly, og så mange bokstaver er det uansett ikke i alfabetet :)

Det har kanskje ikke vært nevnt her at Norwegian nylig har reservert
LN-NG-serien også? Sannsynligvis til de "eide" flyene som ikke får plass i LN-DY-serien.
 
Re: LN-DYB

Vel, dette med Registrasjoner er egentlig ganske enkelt:

KK* serien ble - etter vel-informerte rykter benytted fordi dette inneholder to K's, en for Kjos og en for Klev, da de dannet Norwegian Air Shuttle etter Busy Bee sitt konkurs.

KH* serien ble reservert etter man funnet at man trengte flere registrasjoner for -300er. Alle restende reservasjoner er sletted, dvs KHD til KHZ kan bli benytted av en annen aktör. Jeg har ikke hört en annen god grunn hvorfor denne ble brukt enn at dette series ble fri fra A til Z.

NO* er vel den mest prestige-traktig serie. Jeg vil gjerne vedde at dersom LN-NOR kunne nyttes, sa ville Norwegian har dette som förste fly. Alle flyene i denne serien er leased / vil bli leased.

DY* her har man bare benytted sitt 2.letter code som starter. Enkelt og greit, BU gjorde dette för med LN-BU* serien.

NG* vil bli benytted for egne fly etter DYZ er leverert. Ingen vanskelighet a finne ut hvorfor man valgte denne.

Man mikser sjelden serier og dette er normalt praksis a bruke dedicated series til leased fly. LH gjorde det samme da de lante 3 737-500 fra Braathens. De kom inn i D-ACB* series, hvorav -AC henviser til en fly over en vist vekt som brukes i en ruteselskap. "B" ja vel, jeg tror hver finner ut for seg selv...

Dette noen overser at potensialet for human error. Fra KHA til KKA er det ikke langt. Sa det finnes en stor motivasjon a har serier som ikke lyder likt.

Den operative side er likevel en annen. Man planer med interne numrer, til eksempel med 7378 eller 737W eller 737T eller noe. Hver selskap har for disse koder spesielle konfigurasjoner.

DY har vel likt cockpit fra instrumentside. Men i kabinen er det sma forskjeller i NO* serien. Dette er rett og slett for dyrt og for tidskrevende a fa alle disse fly til en felles standard. Bare tenk deg av paperwork som trenges til for Galley-reconfiguration...

Fra de operasjonelle muligheter flyene har, sa ha man de flyene som man eier og de diverse som man ikke eier. Dette bestemmes av mye ting og medförer til at noen fly ikke kan operere alle ruter. Det vil finnes ruter hvor bare DY* og NG* serie fly kan fly, men ikke NO*.
 
Re: LN-DYB

Saavidt jeg forstaar paa lokale kilder er det stor forskjell i Cockpit mellom NOx og DYx...ikke layout...men utstyr....
 
Re: LN-DYB

jeg bare snakker om layout dersom jeg skriver likt.

leverandör av instrumenter velges for normalt av flyeier. A bytte dette koster mye tid og krever en god del paperworks. not desirable...
 
Re: LN-DYB

Nå skal vel EFB inn i alle maskinene, ikke bare de eide, så det er litt hipp som happ der også. Men dette er vel som 'ekstrautstyr' å regne, så det er kanskje lettere administrativt.
 
Re: LN-DYB

DY* her har man bare benytted sitt 2.letter code som starter. Enkelt og greit, BU gjorde dette för med LN-BU* serien.

NG* vil bli benytted for egne fly etter DYZ er leverert. Ingen vanskelighet a finne ut hvorfor man valgte denne.

Deretter blir det kanskje JP* .... ? ;)
 
Re: LN-DYB - status

First flight unnagjort i går RNT-MWH-BFI. Hex-koden er 478538. Temp. reg er ikke oppgitt.
 
Re: LN-DYB - status

En liten runde i kveld også:

BOE452 has just filed a flight plan. A B738 is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 19:21 PDT heading for KBFI (Boeing Field Intl) for an estimated arrival at 20:36 PDT.

Expected route: SEA J523 TOU J501 HQM AST OLM OLM6
 
Re: LN-DYB - status

Da var den bekreftet malt - saa da blir det vel C1 i dag kanskje?
 
Re: LN-DYB - status

Når blir LN-DYB levert?
Kommer LN-NOI i oktober også?
 
Re: LN-DYB - status

DYB skal vel komme om en uke eller to vel, og NOI et par uker etter det igjen om jeg ikke tar helt feil
 
Re: LN-DYB - status

Kan dette være DYB?

DY 8738 08OCT09 20:00 A O BFI OSL 09OCT09 05:30 73H DY7386
 
Back
Top