SE-ROJ stuck i SPU?

. Dette har jeg aldri opplevd.
Vil man kjenne dette i hele flyet, også de som sitter i PLUS?

Godt spørsmål og må jo innrømme at de i Plus ikke fortjener å smake på
Slike hale treff, huttetu.:cry:

Concorde hadde vel er bitte lite halehjul for nettopp slike opplevelser.

Det stemmer, det gikk ut og inn sammen med resten av understellet. Så Concorde hadde egentlig 12 hjul, 2 foran, 2 x 4 på midten og 2 bak. Men jeg tror ikke flygerne kunne logge det som «tail wheel time» ;)

Attachments

• AC10BD42-7FB2-4258-9221-623D578DBDC6.jpeg
    AC10BD42-7FB2-4258-9221-623D578DBDC6.jpeg
    760.9 KB · Views: 2,009
Og nå etter snart 2 uker så er den fortsatt stuck i SPU. Noen som vet hva som skjer? Ingen av SAS sine mekanikere som ønsker noen dager i sol og varme?

Last edited:
Det er vel ingen mekanikere igjen...? De er enten sagt opp eller gått til forsvaret på Poseidon. De som er igjen løper vel fra fly til fly for å holde unna snag på de flyene som går.

Ingen av SAS sine mekanikere som ønsker noen dager i sol og varme?

Det er vel ingen mekanikere igjen...? De er enten sagt opp eller gått til forsvaret på Poseidon. De som er igjen løper vel fra fly til fly for å holde unna snag på de flyene som går.

Kanskje greit å ta helgekaffen og synse videre om noe annet.

SAS har nok fult opp med å få denne opp i lufta igjen…
Først må den repareres delvis og ev. flys til verksted for videre reparasjoner,
eller så må det gjøres fult ut på SPU.

Ta Jet Time sin ATR72-600 - OY-JZA som ble påkjørt på TRD, sto lenge på TRD før den ble fløyet til MGL for videre reparasjoner.

Kom fra SPU nå i dag, står der fortsatt. Muliges de holder på med noe nå, døra foran var åpen og det sto noe stillas lignende under halen.

Synsingen er ganske spot-on, og er ikke synsing.

Det er vel heller ikke fly SAS mangler nå, så de har vel råd til å ha noen stående både her og der uten at ruteplanen rakner … de myke verdiene i SAS main er vel en større mangelvare

Det er vel heller ikke fly SAS mangler nå, så de har vel råd til å ha noen stående både her og der uten at ruteplanen rakner … de myke verdiene i SAS main er vel en større mangelvare

Jo,
siste uka har de hatt flere 737 på bakken så de har måtte blant annet sette inn SAIL til å fly «vanlig» SK-produksjon for å unngå kanselleringer.

Jo,
siste uka har de hatt flere 737 på bakken så de har måtte blant annet sette inn SAIL til å fly «vanlig» SK-produksjon for å unngå kanselleringer.

Du misforstår - det er ikke på grunn av manglende fly men en ønsket strategi for å utradere det vi kjenner som main SAS og «for gode» avtaler. Forøvrig ikke noen direkte sammenheng med SPU incidenten, men mer en observasjon og trend i tiden

SAIL skal øke på for å gradvis overta mer core-produksjon, neste år får de 15 stk Neo. I tillegg skal SAS-ledelsens hellige ku, midsize-segmentet i et nytt AOC, starte opp neste år med 6 stk E195. Man vil nok se en gradvis økning i SAIL-flyginger fremover.

Du misforstår - det er ikke på grunn av manglende fly men en ønsket strategi for å utradere det vi kjenner som main SAS og «for gode» avtaler. Forøvrig ikke noen direkte sammenheng med SPU incidenten, men mer en observasjon og trend i tiden

Jeg prøver å snakke om SE-ROJ stuck i SPU i denne tråden,
så kan man diskutere SAS sine framtidsplaner for div AOC i passende tråd.

Forøvrig så TVILER jeg sterkt på at SAS ønsker å la SE-ROJ bli stående i SPU bare for at de ønsker at SAIL eller lignende skal overta å fly. Flåsete kommentar, men den svarer kanskje litt opp de kanskje litt dumme kommentaren jeg svarte opp litt tidligere…

Jeg prøver å snakke om SE-ROJ stuck i SPU i denne tråden,
så kan man diskutere SAS sine framtidsplaner for div AOC i passende tråd.

Forøvrig så TVILER jeg sterkt på at SAS ønsker å la SE-ROJ bli stående i SPU bare for at de ønsker at SAIL eller lignende skal overta å fly. Flåsete kommentar, men den svarer kanskje litt opp de kanskje litt dumme kommentaren jeg svarte opp litt tidligere…

Det er ingen som påstår at SAS ønsker å la den stå i SPU. Kommentarene berører bare omstendighetene rundt, og de blir belyst ganske klart. Det stilles spørsmål i denne tråden om hvorfor den blir stående så lenge, og selv om du ikke liker svarene trenger du ikke å kalle dem for flåsete. Kanskje det er du som skal konsentrere deg om helgekaffen, for flere av de som svarer her vet nøyaktig hva som gjør at den blir stående så lenge.

<mod>
Da styrer vi denne tråden tilbake til saken - SE-ROJ.
SAIL-diskusjonen og generell outsourcing annet kan man ta i andre tråder
</mod>

SE-ROJ ferry flög från SPU till ARN igår kväll.

Får se om den sätts i trafik direkt eller om fler reparationer ska göras.

SE-ROJ har ikke flydd mye siden Ferry fra SPLI, kun en tur til DUS 11 oct ser det ut til. Var skaden mere alvorlig ???
Den flyr ARN-OSL som SK9223( ferry) i dag.

SE-ROJ har ikke flydd mye siden Ferry fra SPLI, kun en tur til DUS 11 oct ser det ut til. Var skaden mere alvorlig ???
Den flyr ARN-OSL som SK9223( ferry) i dag.
Fel på FR24.
SE-ROJ har stått på Arlanda sen den 30 september och är alltså tillbaka i trafik idag.
Maskinen som flög OSL-DUS (SK816/817) den 11 oktober var SE-ROL.

Back