SAS vurderer Tokyo-Nordnorge

Joda har sett en A340 før, men ikke på den lille flyplassen i Tromsø...

Er jo en merkedag for Tromsø Lufthavn og SAS, dette er jo noe som går inn i historiebøkene.

DET var råkult! PSHHHSHHH sa det, og plutselig hadde det landet....

Fikk tatt noen bilder jeg skal legge inn etter Earth Hour i kveld, stay put. Fikk også noen kule bilder av et 737-500 som tar av rett ved siden av A343'en..

Hilsen ei som aldri har sett større fly før, og som lenge har vært flyinteressert :)

PS: Tusen takk for at dere informerte om tidspunkt for landing her! Noen som vet når det flyr herfra? Hadde vært tøft å se, og ikke minst høre ;)

Last edited:
Slike charteroperasjoner blir kanskje vanligere for SAS fremover ettersom etterspørselen på egne ruter har stupt. På sikt vil de kanskje disponere et langdistansefly som delvis brukes på charter med turister fra Asia, delvis på skandinaver som skal til Brasil og andre steder.

Nå tok det nettopp av utenfor stuevinduet her! Majestetisk er vel et lite ord i denne sammenheng! Overasskende lite lyd, og lite klatring på det. Tok en krass sving mot øst...

AHH de tok en sving, touchdown rett på takeoff igjen! Du kan si hva du vil men jeg har litt jubelstemning i kråsen nå, glad jeg har utsikt rett på flyplassen gitt :D :D *litt raskere puls enn vanlig*

AHH de tok en sving, touchdown rett på takeoff igjen! Du kan si hva du vil men jeg har litt jubelstemning i kråsen nå, glad jeg har utsikt rett på flyplassen gitt :D :D *litt raskere puls enn vanlig*

Mener du å si at de gikk en runde rundt og gjorde en touch and go...? I så fall var det en meget hyggelig gest for flyinteresserte i Tromsø. :-) Jeg ville nok tatt turen ned om jeg hadde vært i Tromsø.

Akkurat nå angrer jeg *litt* på at jeg ikke dro til Tromsø, men det er ikke noe å gjøre med nå..

Mener du å si at de gikk en runde rundt og gjorde en touch and go...? I så fall var det en meget hyggelig gest for flyinteresserte i Tromsø. :-) Jeg ville nok tatt turen ned om jeg hadde vært i Tromsø.

Jepp! :) Beklager min overentusiastiske forklaring (får unnskylde meg med at jeg er blond jente, hahaha). Veldig veldig hyggelig, håper de vet vi setter stor pris på det! :D

Slike charteroperasjoner blir kanskje vanligere for SAS fremover ettersom etterspørselen på egne ruter har stupt. På sikt vil de kanskje disponere et langdistansefly som delvis brukes på charter med turister fra Asia, delvis på skandinaver som skal til Brasil og andre steder.

Brasil har tørket helt ut fra Norge og det vil ikke gå direkte fly med charterselskapene fra norge neste vinter.

Jepp! :) Beklager min overentusiastiske forklaring (får unnskylde meg med at jeg er blond jente, hahaha). Veldig veldig hyggelig, håper de vet vi setter stor pris på det! :D

Unnskyldning akseptert...:) Vi får sørge for at FBU 4EVER overbringer meldingen til sine kollegaer som satt i den spisse enden av flyet.

Joda har sett en A340 før, men ikke på den lille flyplassen i Tromsø...
Er jo en merkedag for Tromsø Lufthavn og SAS, dette er jo noe som går inn i historiebøkene.
Helt klart -KRF, det er sikkert og visst!:up: Det var forresten artig å treffe dere!

Til å være byens største avis var det et jævlig dårlig bilde :p
Desverre var det et elendig bilde der. Du kunne jo sendt et av dine, du hadde jo en flott serie på bildeforumet. Velkommen hit forresten, det trengs litt nytt blandt Tromsøspotterne!:)
Bladet "Tromsø" hadde forøvrig et mye bedre bilde enn sin konkurrent "Nordlys".-"Fløy sjarmøretappe-viste fram maskinen over Tromsø før avreise."
http://www.itromso.no/nyheter/article245513.ece
De tok (desverre) ikke noen touch and go, men en flott lowpass!

Last edited:
Jag funderar på en sak, hade dom inte med sig något bagage? jag ser inga loadere till att lasta av containrarna med?

Annars ett riktigt fint flyg i ett fantastiskt landskap! grattis TOS!

Back