SAS vurderer Tokyo-Nordnorge

Tror det er noen ett eller annet sted som må slutte å røyke sokkene sine!

Skjønner ikke helt hva som er så fælt med dette da Fornis? Hamburg International spyr inn tyske turister til Nordnorge, flere ganger i uka. Hvorfor skal ikke det gå med Japanere? De er jo kjent for å reise verden rundt, for å se på alt mulig rart.

Det ble i sin tid satt opp charter fra Tokyo til Mall of America.

Jeg tror dette er fremtiden. Selv om det i Norge kanskje er litt "feil" å skryte av sitt eget land ,så burde vi snart ta inn over oss at vi lever i et særdelse vakkert land som for de alle fleste i verden finner svært eksotiskå besøke. Potensialet er enormt for turisme i Norge og jeg tror vi i fremtiden vil se flere og flere fly som går direkte og rett inn i kremen.

Jeg mener på ingen måte her å si at Norge på noen måte er bedre enn noe annet land, men vi har noe særegent å tilby av naturopplevelser som få andre land kan sammenligne seg med.

Jeg tror dette er fremtiden. Selv om det i Norge kanskje er litt "feil" å skryte av sitt eget land ,så burde vi snart ta inn over oss at vi lever i et særdelse vakkert land som for de alle fleste i verden finner svært eksotiskå besøke. Potensialet er enormt for turisme i Norge og jeg tror vi i fremtiden vil se flere og flere fly som går direkte og rett inn i kremen.

Jeg mener på ingen måte her å si at Norge på noen måte er bedre enn noe annet land, men vi har noe særegent å tilby av naturopplevelser som få andre land kan sammenligne seg med.

Jeg er så enig som det går an å bli! Vi klarer bare ikke å kapitalisere på naturen vår, selv om vi har de beste foutsetninger. København og Stockholm har f. eks langt flere turister årlig enn Oslo, og de som faktisk reiser med hurtigruta er i mindretall, selv om vi ønsker å tro noe annet.

Norge mangler fullstendig en strategi som turistland, selv om Innovasjon Norge prøver så godt de kan med begrensede midler.

Tror det er noen ett eller annet sted som må slutte å røyke sokkene sine!
Enig med deg. Jeg ville startet med Bremnes som antagelig ikke bare har røyka sokkan men, også spist for mye agurk og fått et akutt behov for medieomtale.

vil nok neppe TOS ha lang bane nok, den er også for smal for en evt A340/A330.

Er det noen som får de flyene er det enten LKL, EVE eller BDU.

Naa er det riktignok lenge siden jeg jobbet i gamlelandet, men rullebanen i Tromsoe er vel like brei/smal som den i Bardufoss? (45 meter).
Og TORA'en i Tromsoe er vel bare 40-50 meter mindre enn i Bardufoss, saa ser heller ikke at det er noen avgjoerende forskjell?
Tror nok dog ogsaa at det er Evenes som eventuelt er mest aktuellt som flyplass for en slik rute, men tviler selv paa at den kommer.

Nå må noen tipse avisene om hva FBU 4 EVER sier om å røyke sokker.......

Send linken til avisa.........:p

...og da var flygningen satt inn :

* 1A PLANNED FLIGHT INFO * SK 984 65 SA 28MAR
APT ARR DY DEP DY CLASS/MEAL EQP GRND EFT TTL
NRT 1230 SA ACDJZIYSBPE/- 343 9:55
MHQVWUKLTGX/-
TOS 1425 SA 9:55

COMMENTS-
1.FROM NRT - DEPARTS TERMINAL 1
2.NRT TOS - 1/ MOVIE
3.NRT TOS - 9/ NON-SMOKING

CONFIGURATION-
343 NO CONFIGURATION SET

København og Stockholm har f. eks langt flere turister årlig enn Oslo, og de som faktisk reiser med hurtigruta er i mindretall, selv om vi ønsker å tro noe annet.
Ja, og jeg kan ikke forstå hvorfor Oslo plutselig skal seile opp og forbi disse byene. Inntil nylig var jo downtown Oslo en eneste stor ansamling av narkomane og prostituerte. Nå er det bare de narkomane igjen, og de er det mange av. I forhold til utenlandsturistene er det nok best å bruke OSL til transit videre til mer "naturskjønne" steder - enten nord eller vest i landet.

Oslo må få orden på sine sosiale problemer før vi byen kan bli et utstillingsvindu internasjonalt.

Ja, og jeg kan ikke forstå hvorfor Oslo plutselig skal seile opp og forbi disse byene. Inntil nylig var jo downtown Oslo en eneste stor ansamling av narkomane og prostituerte. Nå er det bare de narkomane igjen, og de er det mange av. I forhold til utenlandsturistene er det nok best å bruke OSL til transit videre til mer "naturskjønne" steder - enten nord eller vest i landet.

Dagbladet pleier å kjøre noen faste sider om der de interviewer noen asiatiske turister som tror heroin er legalistert her til lands... like morsomt og tragisk hver gang.

-A

jaja, man er kommet ned paa det nivaaet hos sas international. Naa skal man bruke sloten sin paa NRT til aa fly turister til lofoten.

Ikke viktig aa beholde en skikkelig frekvens aaret rundt paa den mest loennsomme flyplassen I verden aa serve.

Men siden sas international ikke selger seter uansett og kansellerer masse flighter grunnet katastrofalt belegg, er man vel saa desperate at man henter penger paa charterflighter som dette. Saa kan LH og andre selge seter til japanske forretningsmenn.

Back