SAS vurderer lyntog-sammarbeid i Norge

Skal ikke se bort fra at det kan være raskere å ta tog fra Bangkok til Oslo og så fly videre...

Helt naturlig at SAS går inn i samarbeid med togselskaper for å levere tog-til-fly-tjenester, slik SAS allerede gjør i Sverige - se www.flyrail.se. Det gjelder å være føre-var og bidra til å gjøre hele reisen enklere.

Med all mulig respekt; dette er bare tull av en avisartikkel. Hva skulle SAS egentlig si?

Noen ganger i det siste har jeg undret meg på hva slags agenda Aftenposten og spesilet noen av deres journalister har i lyntog-saken. Særlig objektive har ikke artiklene om dette temaet vært, og de har vært mange!! Ikke en ulempe har vært nevnt, for eksempel.

Med all mulig respekt; dette er bare tull av en avisartikkel. Hva skulle SAS egentlig si?

Du har selvfølgelig rett. Aftenposten spør SAS og Norwegian hvordan de forholde seg til høyhastighetstog. Begge svare ærlig, Norwegian ser ingen grunn til å blande seg bort i tog og SAS sier at en eller annen form for samarbeid vil bli vurdert når det blir aktuelt. Altså en ikke-sak som Aftenposten greier å lage en sak av. Det blir like enkelt som å spøre noen om han/hun kunne tenkt seg å kjøre Mercedes hvis prisen var riktig.

Men jeg har i grunn meldt meg ut at av diskusjonen rundt høyhastighetstog, det er et politisk spill for galleriet, et gedigent luftslott som er helt urealistisk.

Back