Har CS300 vært på vingene ennå?
Det er ikke nevnt noe sted, men det vil også være naturlig for Blue1 å skifte ut sine Avro RJ-maskiner i løpet av noen år, og C100-modellen er en fin erstatter til disse også..
Hverken Boeing eller Airbus har dette høyt på prioriteringslisten. Ja, det er et element av risk å satse på en ny flytype, men klarer Bombardier å levere, er det store besparelser å hente- både på anskaffelses- og driftssiden.
Men intet er svart/hvitt - dette blir et regnestykke og en totalvurdering for flåteplanleggerne.
så vil vel det tvinge Airbus og Boeing til å videreutvikle sitt produkt slik at det blir konkurransedyktig.
Dersom vi ser mer fueleffektive A32X eller B737, særlig av sistnevnte, så tror jeg det vil være klokere av SAS å bygge videre på dagens flyflåte.
Helt enig!Jeg personlig håper på at SAS går for Airbus da de er helt klart best på interiør for crew. Bred midtgang, og store galley. Ikke minst opplever jeg Airbus mer stabile i luften (mindre påvirket av turbulens) og mer støysvake.
SAS har sendt RFP til Bombardier, Boeing og Airbus på fly til å erstatte MD'ene og 737 Classic (i første omgang).
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.