Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Har CS300 vært på vingene ennå?
Det er ikke nevnt noe sted, men det vil også være naturlig for Blue1 å skifte ut sine Avro RJ-maskiner i løpet av noen år, og C100-modellen er en fin erstatter til disse også..
Hverken Boeing eller Airbus har dette høyt på prioriteringslisten. Ja, det er et element av risk å satse på en ny flytype, men klarer Bombardier å levere, er det store besparelser å hente- både på anskaffelses- og driftssiden.
Men intet er svart/hvitt - dette blir et regnestykke og en totalvurdering for flåteplanleggerne.
så vil vel det tvinge Airbus og Boeing til å videreutvikle sitt produkt slik at det blir konkurransedyktig.
Dersom vi ser mer fueleffektive A32X eller B737, særlig av sistnevnte, så tror jeg det vil være klokere av SAS å bygge videre på dagens flyflåte.
Helt enig!Jeg personlig håper på at SAS går for Airbus da de er helt klart best på interiør for crew. Bred midtgang, og store galley. Ikke minst opplever jeg Airbus mer stabile i luften (mindre påvirket av turbulens) og mer støysvake.
SAS har sendt RFP til Bombardier, Boeing og Airbus på fly til å erstatte MD'ene og 737 Classic (i første omgang).
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.