SAS vil åpne baser i London og Spania - SAS Ireland

Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Dette blir altfor enkelt. Irland ble forferdelig hard rammet under finanskrisen i 2009, kanskje hardest av alle, og hadde ikke mange alternativer.
Hadde ikke Irland vært medlem av EU vile de blitt rammet hardere og det ville tatt lenger tid å komme seg på bena igjen. Dette er litt av poenget
med EU, ved å ha et åpent marked vil over tid forskjellene jevne seg ut i Europa nettopp fordi bedrifter flytter ditt det lønner seg, aktiviteten øker der,
levestandarden og kostnadsnivået øker der, og snart vil de være på nivå med snittet. Ulempen er selvsagt at den øker på bekostning av noen andre - de med høyest kostnadsnivå...

Så det noen kaller "sosial dumping" vil andre kalle "sosial utjevning" i europa...

Men nok om det, her er det SAS det dreier seg om, ikke politikk.

W

Sosial utjevning ja.. Med andre ord så er de yrkene der aktører fra lavkostland kan drive fritt, fortapt. En union funker ikke når det er såpass stor forskjell mellom landene.
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Nesten så man tror dette er et politisk utspill og ikke noe de egentlig har tenkt til å gjøre.
Einan tok jo det hele forbausende fattet. Merkelig seanse...
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Forsinkelse på oppstart av SAS sin LHR-base:
Ettersom leveranse av de første flyene fra Airbus, som skal opereres av SAS Irland, er forsinket, betyr det at rutene fra London som skulle starte opp i slutten av oktober vil bli forsinket som en konsekvens av dette. SAS Ireland vil nå ha oppstart i desember. Ja, ja...det er mye som skal klaffe når det startes opp base utenfor skandinavia.
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Ser det nå er lastet opp endel flighter med Scandinavian Airlines Ireland i systemene utover, uten at jeg ser helt fra når. Til nå ligger det med inne på LHR-ARN og LHR-CPH, sånn ca 3-4 av 6 daglige, men også endel flighter CPH-ARN
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Ser det nå er lastet opp endel flighter med Scandinavian Airlines Ireland i systemene utover, uten at jeg ser helt fra når. Til nå ligger det med inne på LHR-ARN og LHR-CPH, sånn ca 3-4 av 6 daglige, men også endel flighter CPH-ARN

Ser disse ligger ut med SK-rutenummer, så da blir det sikkert litt som IBK var for NAX i starten, hadde NAX/DY-rutenummer de første årene.
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Ser disse ligger ut med SK-rutenummer, så da blir det sikkert litt som IBK var for NAX i starten, hadde NAX/DY-rutenummer de første årene.



Det blir vel heller mer som Cityjet
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Ser flyproduksjonen på LHR/AGP-basene begynner å ta form. SAS ser for seg at i september 2018 vil SAIL stå for følgende andel av SAS sin produksjon på disse områdene:

LHR 62%, AGP 83%, UK 16%, Leisure 5%, Other EUR 1%, Intrascand 1%

Med andre ord er det for det meste kun produksjonen til/fra Spania og UK, som i hovedsak blir bemannet med ikke-skandinavisk-crew. Lite merkbar endring dersom man velger SAS på andre ruter.
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Hvordan blir det med slots på LHR? Nå er jo alle rutene til og fra LHR tilpasset at flyene snur LHR. Utenom noen nattstopp om de har det?
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Hvordan blir det med slots på LHR? Nå er jo alle rutene til og fra LHR tilpasset at flyene snur LHR. Utenom noen nattstopp om de har det?



Er 3 nattstopp på LHR i dag. Ellers er slotene som de er og ser ikke ut som om det er noen endringer i rutetidene.

Det er også trolig billigere å ha en brite på hotell på Jessheim, enn en nordmann på hotell i London......
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Det er også trolig billigere å ha en brite på hotell på Jessheim, enn en nordmann på hotell i London......

Hvorfor det?

Diettsatsene er vel nesten like. Man bor ikke i Jessheim, men på Gardermoen, der prisene ikke er lave. Ofte inne i Oslo by. Norsk crew bor vel skjeldent inne i London by, men oftest på et flyplasshotell på landsbygden ved Heathrow?

Men har du noen spesifikke tall som begrunner påstanden din, så kom med dem.
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Hvorfor det?

Diettsatsene er vel nesten like. Man bor ikke i Jessheim, men på Gardermoen, der prisene ikke er lave. Ofte inne i Oslo by. Norsk crew bor vel skjeldent inne i London by, men oftest på et flyplasshotell på landsbygden ved Heathrow?

Men har du noen spesifikke tall som begrunner påstanden din, så kom med dem.

Jeg skrev trolig

London er jo uansett generelt en dyrere by enn Oslo, selv når man sammenligner de forskjellige landsbyene, kosten per time er jo uansett lavere for en brite enn nordmann
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Hvorfor det?

Diettsatsene er vel nesten like. Man bor ikke i Jessheim, men på Gardermoen, der prisene ikke er lave. Ofte inne i Oslo by. Norsk crew bor vel skjeldent inne i London by, men oftest på et flyplasshotell på landsbygden ved Heathrow?

Men har du noen spesifikke tall som begrunner påstanden din, så kom med dem.

Hvilke satser SAS bruker vet jeg ca ingenting om, men om vi tar Statens satser for diett som utgangspunkt så er de som følger:
Norge 733/døgn, Storbritannia untatt London 680/døgn, London 1100/døgn
 
SAS vil åpne baser i London og Spania

Britisk / Irsk / spansk crew har neppe norske diettsatser...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Ser ut som koden for selskapet er SZS.

EI-SIA har den siste snaue uken tydeligvis fløyet treningsflighter ut fra Shannon, mens EI-SIB fortsatt er parkert i CPH
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Sjekket akkurat på United.com OSL-EWR aug 2018. Dukker opp på 13.15 avg OSL-LHR med SAS Ireland 320.
 
Back
Top