SAS vil åpne baser i London og Spania - SAS Ireland

Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Sånn går det når EU består av enkelte land, Irland som det mest kjente, som har en corporation tax på halvparten av de andre medlemslandene. Det er klart at alle som ikke flagger ut til Irland blir store tapere. Åpent marked - sosial dumping. Personlig finner jeg det merkelig at Irland får være medlem når de har et såpass stort avvik fra de andre tradisjonelle taxratene.
Nett dette er vel også ein slags grunn til at EU aldri kan fungere skikkeleg, sett frå nokre av nasjonalstatane med andre verdiar, andre grenser, reglar og skattenivå. Alt må vere likt, det er det ikkje.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Vil navnet Scanair gjenoppstå for det nye AOC ?
Eller vil det bli SAS Scandinavian Airlines Ireland mon tro -
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Vil navnet Scanair gjenoppstå for det nye AOC ?
Eller vil det bli SAS Scandinavian Airlines Ireland mon tro -

Råtips: SAS International eller Scandinavian International. Man vil nok bevare merkevaren best mulig.
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Råtips: SAS International eller Scandinavian International. Man vil nok bevare merkevaren best mulig.

Jeg slår ett slag for Indinavian Sinternational. Kode IS, og lammekjøtt over hele linjen. :drink
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Vil ikke International antyde at resten av selskapet er lokalt/regionalt ?

Med mindre IC-operasjonene etter hvert vil havne her -
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Vil ikke International antyde at resten av selskapet er lokalt/regionalt ?



Det spiller ingen rolle hva et internt produksjonsselskap heter. Navnet utad og merkevaren er uansett det samme
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Sånn går det når EU består av enkelte land, Irland som det mest kjente, som har en corporation tax på halvparten av de andre medlemslandene. Det er klart at alle som ikke flagger ut til Irland blir store tapere. Åpent marked - sosial dumping. Personlig finner jeg det merkelig at Irland får være medlem når de har et såpass stort avvik fra de andre tradisjonelle taxratene.

Dette blir altfor enkelt. Irland ble forferdelig hard rammet under finanskrisen i 2009, kanskje hardest av alle, og hadde ikke mange alternativer.
Hadde ikke Irland vært medlem av EU vile de blitt rammet hardere og det ville tatt lenger tid å komme seg på bena igjen. Dette er litt av poenget
med EU, ved å ha et åpent marked vil over tid forskjellene jevne seg ut i Europa nettopp fordi bedrifter flytter ditt det lønner seg, aktiviteten øker der,
levestandarden og kostnadsnivået øker der, og snart vil de være på nivå med snittet. Ulempen er selvsagt at den øker på bekostning av noen andre - de med høyest kostnadsnivå...

Så det noen kaller "sosial dumping" vil andre kalle "sosial utjevning" i europa...

Men nok om det, her er det SAS det dreier seg om, ikke politikk.

W
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Det blir vist mest sannsynlig Malaga og Heathrow og med a320NEO

Det bliver en håndfuld af de kommende A320neo-fly, der skal placeres på de nye SAS-baser i Storbritannien og Spanien. SAS kan ikke udelukke fyringer i Skandinavien.
SAS har siden efteråret modtaget fire splinternye A320-200neo fly, og yderligere fire fly fra den samlede ordre på 30 nye fly er på vej ind i flåden i løbet af de kommende måneder. Disse fly er udset til at blive placeret på de nye europæiske baser i London-Heathrow lufthavnen samt i Málaga Airport, der efter al sandsynlighed bliver valgt som den kommende spanske base. Det bekræfter koncerndriftsdirektør Lars Sandahl Sørensen til CHECK-IN.dk

http://www.check-in.dk/a320neo-fly-paa-sas-baser-i-london-og-malaga/
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Vil vi se 320neo på noen av rutene til og fra Norge og da, fra Malaga og London?
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

http://www.svt.se/nyheter/ekonomi/sas-chefen-fick-25-procentig-loneokning
Mitt under en ekonomisk kris med hårda nedskärningar, som nu även fått SAS att försöka sänka personalkostnaderna genom en expansion till Irland, så fick SAS-chefen Rickard Gustafson själv en löneförhöjning med två miljoner kronor.
De sliter ikke så mye med kostnadene at han ikke kan få et par kapteinslønninger oppå de 8 millionene han hadde fra før. Kvalmt.
 
Last edited by a moderator:
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Base i Bangkok og utflagging av langdistanse neste? Smart å starte med England og Spania for å få ansatte, myndigheter og andre til å venne seg til det. Når det er gjort, kommer neste skritt. Alle i SAS-toppen ser da at Norwegian får det til og tjener gode penger.
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Hvis de vil beholde han så kan det være at de må betale for det. Man skal ikke se bort fra at han kan bli neste sjef i SEB. Alt etter hvor wallenbergerne vill ha ham.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ser ikke noe godt poeng i å beholde ham.
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Vel - han har gjort en bra jobb, såvidt jeg kan se. Kan godt være det fortsatt er litt krutt i ham.

Man skal heller ikke glemme at han tok et 20% kutt i 2011.

Direktørlønningere ellers er et tema for seg ...
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Han fikk økning nå for å kompensere litt for kuttet han fik i 2012. Da er det jo bare å glede seg for de ansatte. For sjefen går vel foran og setter kurs, eller...?


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Re: SAS vil åpne baser i London og Spania

Vil navnet Scanair gjenoppstå for det nye AOC ?
Eller vil det bli SAS Scandinavian Airlines Ireland mon tro -

....
Scanair ( SAS ) og Conair ( Spies ) ble solgt og fusjonert til Premiair, nå Thomas Cook Scandinavia.
Og Thomas Cook har ingen planer om å skifte ut sine skandinaviske crew til fordel for spanske.

Tally-Ho
 
Back
Top