SAS tilbudstråd 2016 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Status
Not open for further replies.
Re: SAS tilbudstråd 2016 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Virker som om SAS har oppskalert serverkapasiteten foran morgendagens salg. Sidene virker å være lynkjappe, iallefall sammenlignet med hvordan de var enkelte tider under EB salget frem til i går.

SAS tilbudstråd 2016 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Noen godbiter i pluss på intercont? Fant plus til lhr til 699kr.

Finner ingen info om det noen steder, men er det kun ut mars man har redusert priser?

Ut juni, men jeg har ikke funnet særlig gode priser på turer som frister i april/mai/juni.

Fant 2 billetter t/r en helg i desember til Zürich til 1400,- som tidligere var booket til 30000 EB-poeng og drøye 1000-lappen i avgifter. No brainer :)

Hmmm... for helgeturer ser jeg faktisk på juli nå... Og ingen av destinasjonene passer vel for jule- eller påsketur som er eneste ledige slot jeg har før det.

Fant 2 billetter t/r en helg i desember til Zürich til 1400,- som tidligere var booket til 30000 EB-poeng og drøye 1000-lappen i avgifter. No brainer :)

Hvilken helg fant du en så bra pris, om jeg kan spørre? Fra OSL?

Finner "ingenting" fornuftig fra SVG.

Edit: fant til 1404,- fra SVG til ZHR i desember fra lørdag til tirsdag. Men det er utenfor min definisjon av helg. :)

Hvilken helg fant du en så bra pris, om jeg kan spørre? Fra OSL?

Finner "ingenting" fornuftig fra SVG.

Edit: fant til 1404,- fra SVG til ZHR i desember fra lørdag til tirsdag. Men det er utenfor min definisjon av helg. :)

704,- per pers, fredag-mandag :-) Fra OSL ja!

Før jul er det null moro frå Trondheim. Men det vart København-tur på nyåret. No gjeld det berre å begynne å jobbe med barnevaktene....

bare å begynne tidlig med opplæring av bonuspoeng og deres verdi. 5'åringen var med på eget EB kort til USA i fjor, og har 7500 poeng, så nå fikk han "gratistur" til legoland i sas plus! her skal det fråtses i gratis juice og bringebærmuffins på 1C!

Jeg vet disse spørsmålene er irriterende, men kan noe bekrefte at Plus-prisen for norsk innenriks i 70timers-salget, er kansellerbar? :)

Lønner det seg å vente på slike tilbud eller kjøpe tidligere? Sjekket med hva jeg har fått til for destinasjonene de reklamerer med salg til:

Tur i oktober, traff muligens bunnen med 1080,-, nå på salg til 5127,-
Tur i november, traff muligens ikke helt bunnen med 1538,- mot nå på salg til 2230,-
Tur i desember, traff muligens bunn med 1029,-, mot nå på salg til 2887,-
Tur i mars, traff muligens bunn med 1014,-, mot nå på salg til 2675,-
Tur i mai, traff 2983,-, uklart om det er salg nå til 5680,-

Glente én til som er på salg nå:
Tur i mars booket via wideroe.no til 1668, nå på salg til 3875,-

Last edited:

Dette salget var ikke helt til forventingene. Gode priser de første månedene men ikke april-juni. :( Venter på en bra deal for Hong Kong i april fra Stavanger.. Typisk nok lå det under 3k kun ut mars før det steg til rundt 5k i april, dyrere enn Cathay (som ofte ligger rundt 4k eller noen hundrelapper over det). Skal SAS til HK være aktuell må det være vesentlig rimeligere enn Cathay på grunn av ugunstig ankomsttidspunkt med SAS. Var jo knalltilbud på HK nylig med 18000 bonuspoeng, men selvfølgelig gjaldt ikke det for april, bare de første vintermånedene. Heller ikke Now or never som nylig var på HK til under 3k gjaldt for april. :(
Noen som har troen på gode asia-tilbud for påske? Ikke for å spore av SAS men har det hendt at Cathay har beveget seg ned til 3k eller under til HK?

Last edited:

Noen som har troen på gode asia-tilbud for påske? Ikke for å spore av SAS men har det hendt at Cathay har beveget seg ned til 3k eller under til HK?

Du virker veldig prisbevist (ingenting i veien med det), men er du klar over hvor dyrt det er i HKG ift. andre asiatiske destinasjoner, spesielt på overnatting? Sparer du én natt i HKG så betyr litt høyere flypris (ca. 1000 for noe ok, med ok plassering) ingenting...

Det kommer ikke tilbud i påsken med SAS, det er en såkalt "blackout" periode fordi demand er høy. Det eneste du kan satse på er å reise før og tilbake etter blackout'n. Igjen kan det dog bli dyrt gitt det jeg skrev ovenfor. Regner dog med at du ikke kun skal være i HKG :)

Du virker veldig prisbevist (ingenting i veien med det), men er du klar over hvor dyrt det er i HKG ift. andre asiatiske destinasjoner, spesielt på overnatting? Sparer du én natt i HKG så betyr litt høyere flypris (ca. 1000 for noe ok, med ok plassering) ingenting...

Det kommer ikke tilbud i påsken med SAS, det er en såkalt "blackout" periode fordi demand er høy. Det eneste du kan satse på er å reise før og tilbake etter blackout'n. Igjen kan det dog bli dyrt gitt det jeg skrev ovenfor. Regner dog med at du ikke kun skal være i HKG :)

Hehe er nok ikke såååå prisbevisst som det virker. (selv om jeg forsøker å finne hoteller til tusenlappen natta eller rimeligere når jeg reiser så klart jeg tenker på det, liker heller å bruke penger på mat og opplevelser enn overnatting) Men har en 3 1/2 ukes Japantur i Oktober/November og Berlintur i Februar så det står litt og vipper om jeg skal reise eller ikke til HK i april. Et par tusen fra eller til kan ha betydning for om det blir tur eller ikke. Fant hotell til 1000 kroner natta (forsøker å finne så billig som mulig men jeg orker ikke Chunking Mansion eller å dele rom hehe) og i utgangspunktet booket 10 netter på The T hotell. Reduserer kanskje til 7 netter, gidder ikke kortere for en såpass lang reise. Ære være dem som orker en langhelg i HK men ser for meg det er sykt stress. Grunnen til påsken er at det er filmfestival i HK på den tiden samt at man jo sparer litt med feriedager. Takker for innspill. :)

Last edited:

Hei!

Har et par spørsmål vedrørende SAS Eurobonus. For et par dager siden feiret SAS 70 år med å ha tur/retur Chicago i februar til 30 000 bonus poeng for 2 stk. Skulle booke, men glemte det.

Spørsmålet mitt er, hvor ofte har SAS slike kampanjetilbud? Og tror dere jeg vil få mulighet til å booke en slik tur i februar igjen?

Er utrolig irritert over at jeg ikke benyttet meg av tilbudet:)

Hei!

Har et par spørsmål vedrørende SAS Eurobonus. For et par dager siden feiret SAS 70 år med å ha tur/retur Chicago i februar til 30 000 bonus poeng for 2 stk. Skulle booke, men glemte det.

Spørsmålet mitt er, hvor ofte har SAS slike kampanjetilbud? Og tror dere jeg vil få mulighet til å booke en slik tur i februar igjen?

Er utrolig irritert over at jeg ikke benyttet meg av tilbudet:)
Hvem vet når det kommer noe liknende.. jeg kan aldri huske en tilsvarende kampanje. Beste du kan håpe på er julekalenderen (hvis det blir noen), men da ikke i nærheten av 18k t/r.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Ja, de beste eurobonuskampanjene som dukker opp nå og da (et par ganger i året?) er vel bonusreise 50% poeng, i.motsetning til denne som var nå ned til 18.000 eurobonuspoeng for noen langdistanser som nok var helt unik. Normalt ville det kostet det 4 dobbelte i poeng.. Man må vel kanskje vente til 80års jubileumet for å se noe slik igjen, så det toget er nok gått.

Håper det kommer noe knask i julekalenderen, som f.eks 10.000 poeng for å bytte til Fjordkraft. Går uhorvelig sent med opptjening av bonuspoeng her. Jeg har bare 9000 poeng. :( Skjønner ikke helt hvordan folk klarer å opptjene flere hundre tusen poeng, med mindre en da reiser med jobben, og flyr business.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back