SAS tilbudstråd 2013 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Status
Not open for further replies.
Re: SAS tilbudstråd 2013 (vanlige billetter og EB-tilbud)

Enig med Everest. Vurderer fotballtur her, men synes prisene var nogenlunde lik vanlig pris. Har dog funnet ett par andre gode tilbud. Har benyttet anledningen å spare noen kroner for min oppdragsgiver med å booke KSU-KEF for 1800kr t/r for en ukeskonferanse i februar(11-15). Bra pris synes jeg! Drøye 1700kr for TRD-DUB synes jeg også virket ganske greit. Ett par dager i Dublin frister faktisk! :)

EDIT: Ser ut som påskeuken(e) enten er blackout-datoer eller utsolgt for de billigste billettene.

Last edited:

Poengene legges inn manuelt og er synlige etter ca 1 uke.
Jeg har også kun fått vanlig poengopptjening for en reise fra ewr til osl og ikke ekstra grunnpoeng. Har du mottatt ekstra g. poeng nå ettersom det nærmer seg en uke siden reisen din? Spennende å høre om dette gjaldt billetter som var bestilt før en meldte seg på kampanjen.

EDIT: Ser ut som påskeuken(e) enten er blackout-datoer eller utsolgt for de billigste billettene.

Bestilte i går kveld en tur til Seoul i påsken til rundt 5.200,- Synes ikke det var så verst pris! Gir en pen slump med EB-poeng også :)

Avreise 26.03.2013
OSL-CPH (SK)
CPH-PEK (SK)
PEK-ICN (OZ)

Hjemreise 31.03.2013
ICN-PVG (OZ)
PVG-CPH (SK)
CPH-OSL (SK)

Hvor bestilte du turen?

Søkte den opp via momondo.com og ble ledet videre til Kilroy og Reisefeber. Valgte førstnevnte, da de tilbød bedre connection i CPH på utreisen. I Seoul skal jeg spise bibimbap til det tyter ut av ørene mine ;-)

Noen som har funnet ut av hvordan 3x grunnpoengkampanjen regnes ut enda?

Noen som har funnet ut av hvordan 3x grunnpoengkampanjen regnes ut enda?

Har en mulig case her - var påmeldt trippelkampanjen og hadde en retur fra Bangkok til Oslo via København i går. Ble denied boarding i BKK og booket om til Thai til CPH, og den opprinnelige SAS-flighten derfra til OSL.

Hvordan funker dette mtp poeng, har jeg rett på poeng ift opprinnelig booking, dvs SAS-metall (og triple poeng) eller poeng ift ombooket flight, dvs Thai og ikke triple poeng? Ser jeg har fått inn poeng for CPH-OSL men ikke BKK-CPH så antar jeg må purre dem opp, men skulle gjerne visst om jeg har rett på poeng for opprinnelig flight før jeg ringer og maser, min erfaring er at det sjelden er nyttige svar å få fra SAS på telefon...

Har en mulig case her - var påmeldt trippelkampanjen og hadde en retur fra Bangkok til Oslo via København i går. Ble denied boarding i BKK og booket om til Thai til CPH, og den opprinnelige SAS-flighten derfra til OSL.

Hvordan funker dette mtp poeng, har jeg rett på poeng ift opprinnelig booking, dvs SAS-metall (og triple poeng) eller poeng ift ombooket flight, dvs Thai og ikke triple poeng? Ser jeg har fått inn poeng for CPH-OSL men ikke BKK-CPH så antar jeg må purre dem opp, men skulle gjerne visst om jeg har rett på poeng for opprinnelig flight før jeg ringer og maser, min erfaring er at det sjelden er nyttige svar å få fra SAS på telefon...

Sas sier du skal få opptjening iht original booking dersom du i utgangspunktet var booket på sas, så ja du bør få tripple poeng. Men mulig du må ta litt initiativ selv.

15 k for FRA i biz er jo egentlig ganske bra, med tanke på at serveringa er like bra som til LHR eller BRU. Så hvis noen vil prøve SAS sitt biz-produkt i Europa er jo dette et godt tilbud. Hva i all verden man skal finne på i FRA er jo et annet spørsmål...

Nei, det finnes ingenting aa finne paa i sydvest-Tyskland!

Det var jo ikke selve hjertet i det gamle 'Imperium Romanum Sacrum', hvor 'Kuerfuerstene' valgte Kongen av Imperiet (dog, med pavens velsignelse). Finanssenteret i Tyskland har sikkert ingen kulturelle opplevelser aa by paa: slottene i Mannheim, Speyer og Heidelberg (m.fl.) er jo uoverkommelige 60 minutter unna med tog... Og enn om man ble tvunget til aa ta toget i motsatt retning og var saa uheldig aa ende opp foran Koelner-domen. Det hadde jo nesten vaert utaalelig!

Andre forslag:
- http://www.automuseum-ladenburg.de/
- Boersen ("bull and bear" stammer jo fra statuene paa plassen foran selve boersen)
- Roemerberg (ja, gamlebyen, fra nettopp det hellige romerske imperium)
Osv.

Og om ingenting faller i smak, kan vel et mileagerun fra en av europas stoerste flyplasser alltid vaere en loesning, mens man venter paa turen hjem til Norge. :)

God tur ;)

..og der har man fiksa en liten helg i Brüssel med sambo`n. Under tusenlappen i skatter og avgifter og 250ish for to netter på Hilton i sentrum ekke gæli.

Noe vi må få med oss i Brüssel utenom ølutvalget?

15 k for FRA i biz er jo egentlig ganske bra, med tanke på at serveringa er like bra som til LHR eller BRU. Så hvis noen vil prøve SAS sitt biz-produkt i Europa er jo dette et godt tilbud. Hva i all verden man skal finne på i FRA er jo et annet spørsmål...

Innspurten (2 siste dager) på det svære karnevalet i Köln, f.eks.
1 time med tog.
http://www.cologne.de/events/cologne-carnival

Hoppet på en Tokyo-billett på Asia-salget til SAS. Passer fint med noen dager i mai, da det er mye "rødt" på kalenderen + behagelig temperatur i Japan. I tillegg sikrer jeg EBG ett år til, ved å innkassere 15.500 poeng for den nette sum av kr 4.995,-.

Hoppet på en Tokyo-billett på Asia-salget til SAS. Passer fint med noen dager i mai, da det er mye "rødt" på kalenderen + behagelig temperatur i Japan. I tillegg sikrer jeg EBG ett år til, ved å innkassere 15.500 poeng for den nette sum av kr 4.995,-.
Det optimale er vel å besøke Tokyo tidligere på våren når det er kirsebærblomstring og sommerregnet enda ikke har startet slik som i mai. Hadde full klaff da jeg reiste dit i slutten av februar ett år. Bonustur med SAS for 20.000 poeng ga blå himmel med 20 grader og kirsebærblomstring. :colgate:

Det optimale er vel å besøke Tokyo tidligere på våren når det er kirsebærblomstring og sommerregnet enda ikke har startet slik som i mai. Hadde full klaff da jeg reiste dit i slutten av februar ett år. Bonustur med SAS for 20.000 poeng ga blå himmel med 20 grader og kirsebærblomstring. :colgate:

Står gjerne over kirsebærblomstringen og all annen blomstring... Pollenallergi er enda en grunn til å være borte noen dager fra Norge i mai;) En regnskur eller to får jeg heller tåle... Tar gjerne i mot tips om Tokyo, men regner med at jeg starter en ny tråd når avreisen nærmer seg. Men har ikke sjekket om det ligger noe inne her allerede.

Wow, det er dugelig med poeng. Det sier noe om hvor utrolig bra den nye opptjeninga til SK er for oss som tjener på poeng og ikke legs.

Tar du altså en billigtur til Asia og reiser jevnt og trutt i Europa, kanskje en eller to i eco+ eller biz, så har man faktisk gjenopptjent EBG.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back