I hvertfall med DC-8 paa 60 tallet og frem til borgerkrigen, muligens ogsaa med Caravelle. DC-8 gikk via SAS "hubben" Athen til Beirut.
SAS fløy allerede i 1959 med jetfly (Caravelle SE-210) til Beirut, og begynner fra sommeren igjen å fly til hovedstaden i Libanon fra/via København. Reisetiden blir nok kortere idag enn i 1959...antar det vil ta ca 4 timer og 15min +/-
Såvidt jeg har set på rutetider med MEA deres natafgang tager det 3 timer og 35-50min, men ret mig endelig hvis det er helt galt?
Noen som vet når oppstart er på denne?
Hver lørdag fra den 24. marts til den 27. oktober 2018 vil SAS flyve direkte mellem København og Beirut, og i perioden fra den 3. juli til den 21. august vil SAS flyve tre gange om ugen, da det også bliver muligt at rejse om tirsdagen og torsdagen.
Hvis du leser artikkelen det linkes til i første innlegg i denne tråden:
Jeg hadde LH 321 tilbake den 28.
Innsjekk gikk greit men boarding var helt kaos. Vi var godt over en time forsinket ut fra BEY. Måtte beinfly gjennom hele FRA for å rekke Oslo-flyet.
Det gikk, men bagasjen var bare å glemme.
Vi fløy nordvestover ut i havet ca 10 minutter, (fikk nok høyde?) svingte østover og fløy over Syria litt nord for Damaskus, tok en sving sydover og krysset grensen Syria/Jordan ca 150 km øst for Amman, deretter vestover på Jordansk side til left downwind og landing på 08R. Totalt 1:10 flytid på noe som er 237 km i luftlinje!
Alternativet er jo en melkerute via FRA og dårlige slot-tider (ankomst 02:00, avreise 04:15)
Har flydd denne med LH noen ganger. Slitsomt.