• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS returnerer til London Stansted

Landet i London med SK for et par timer siden og med Tube til Leicester Square tok det nøyaktig 49 minutter fra Terminal 1,2,3 stoppet.

Bra med STN for de mange som vil spare penger om de får lave priser dit, og bare skal på en fotballtur etc. Mange fine stadioner man kan besøke i lavere divisjoner i nærheten.

Det sagt, jobbmessig vil nok LHR fortsatt være førstevalg!

Kim
 
Sitter på denne nå, og er svært glissent ombord. 6 reisende i plus og rundt 40 i go. Avgangen ble forøvrig endret fra CRJ til 320 for et par uker siden.
 
At det er glissent rett før juletrafikken setter inn, det er ikke oppsiktsvekkende i seg sjøl.
 
Det er fortsatt glissent. Straks klart for avgang, og det er langt unna halvfullt!

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
 
Forutsigbart. Nå om bare de kunne flytte avgangene til LCY isteden for ålegge dem ned... Tror det er betraktelig mer marked i det. Kanskje ikke tiden å satse friskt på det, men...
 
SAS har vel ikke materiell som er særlig egnet for LCY, eneste mulige er vel ATR.
Og usikker på om de kan gå med full last fra LCY.
 
SAS har vel ikke materiell som er særlig egnet for LCY, eneste mulige er vel ATR.
Og usikker på om de kan gå med full last fra LCY.

Ikke engang ATR er en mulighed.
Ifølge ATR selv, har en fuldt lastet ATR 72-600 550km rækkevidde fra LCY, under optimale forhold, og det er slet ikke nok til at nå et af de 3 SAS hubs.

LCY-CPH: 950km
LCY-ARN: 1438km
LCY-OSL: 1186km

Dog ville jeg ikke være overrasket, hvis SAS returnerer til LCY, hvis/når de får A220(-100)
 
SAS har vel ikke materiell som er særlig egnet for LCY, eneste mulige er vel ATR.
Og usikker på om de kan gå med full last fra LCY.

CityJet har vel fortsatt Avroene sine. SAS pleide jo å fly med Transwede BAE 146 før. Tok den mange ganger.

Og LOT flyr til både WAV og VNO pluss Budapest med E190 så en wetlease fra WF kunne også løst dette om det var.

Men selvfølgelig på lengre sikt — A220 hadde vært perfekt.
 
Last edited:
Back
Top