SAS Til Nyc og Bkk ??

767 er jo nesten daglig på OSL...

og 767 tviler jeg sterkt på at er et alternativ.

Informasjonen som har gått ut offentlig nå har surret i kulissene i et år snart, og det andre slarvet er at det blir en buss, men at det da er snakk om A330-200 ....
 
Heisann!

Jeg har ingen formening om hva SAS vil eller ikke vil gjøre her, men en ting er vel klart; det er helt urealistisk å ta inn en flytype for en rute og dette har vel blitt diskutert allerede. Skal de ha noe det bli A332 og legg de andre flytypene på hylla...!

En annen ting som forunder meg er hvordan eller hvorfor slik infomasjon kommer ut fra et selskep? Er det ikke bedre å vente til de har bestemt seg for å åpne et marked, enn å "spekulere" på hvor man kan tenke seg å fly...? Når du spiller med slike åpene kort gir det konkurrentene en "heads-up" lenge før du får etablert deg...:rolleyes:

Dag
 
  • Like
Reactions: CK
En annen ting som forunder meg er hvordan eller hvorfor slik infomasjon kommer ut fra et selskep? Er det ikke bedre å vente til de har bestemt seg for å åpne et marked, enn å "spekulere" på hvor man kan tenke seg å fly...? Når du spiller med slike åpene kort gir det konkurrentene en "heads-up" lenge før du får etablert deg...:rolleyes:

Dag

Vil vel heller tro at flyselskapene stadig vil vise at de er i markedet/vurderer markedet, og lytter til kundenes ønsker. Dette vil de få frem i media.
 
Som Dag Johnsen skriver: GLEM 767!

På et Intercont. møte vi piloter hadde med ledelsen i april ifjor, sa Lindgren at det er helt utelukket at SAS starter opp OSL-EWR/JFK. Derimot var det flere andre muligheter som ble vurdert som mer sannsynlige: BOS, ORD og MIA.
Uansett, så var 333/343-flåten for stor for det norske markedet, mens en A332 kunne gjøre jobben mye bedre på de fleste andre rutene også.

Det er blitt varslet oppstart med ruter til SFO og DEL. SFO kunne med fordel starte opp allerede til sommeren. Vi har pilotene under utdanning på 'bussen, man har tampen i minst en A334-313X allerede, men nei. "Starter til vinteren" er den eneste kommentaren fra ledelsen.

Jeg tviler på oppstart av noe som helst, iallefall ut fra OSL. Saken er nemlig denne: I fjor hadde vi en avstegsavtale for piloter som flyr IC med kortere friperioder, inntil 100 blockhours/mnd, samt en lang rekke mindre justeringer som skulle gi såpass bra økonomisk fremgang at en evt. ekspansjon kunne tas før 1/-07. Dersom det ikke ble vedtatt noen ekspansjon, ville avsteget utløpe ved nyttår. Det ble ikke fattet noe vedtak før 1/7. Faktisk har vi fått vite at det aldri var tanken å fatte et vedtak før 1/7. Man ville bare se hvor langt pilotene var villige til å strekke seg. Avtalen førte til en økning i sykefravær fra 1,6% til 6,7% (har hørt 7,6%) i løpet av 4 måneder.

Nå vil SAS at vi fortsetter på denne avtalen, uten tidsfrister. Forhandlinger pågår, men som pilotforeningene sier, vi er lurt en gang, nå får heller flyet stå ferdigmalt på tarmac først. Så skal det vel bli en avtale som vi kan leve med.

SAS endrer taktikk og går ut med offentligjøring av oppstart av diverse ruter i håp om at dette skal få forhandlingene til å gå i deres retning. En slags brekkstang, mao. Ved å ikke starte opp noe før til vinteren, kan de uten problemer gå bort fra planene om oppstart, legge skylden på pilotene og ha et pilotkorps som flyr videre på avstegsavtalen.

Jeg tror ikke på oppstart av noe som helst.
 
Flott med klare fakta fra FBU 4 EVER her angående dette temaet. Som jeg har påpekt før, det er til stadighet "krig" mellom SAS og alle foreningene i selskapet, på alle fronter. Hva slags bedriftskultur er det i selskapet kan man spørre seg om.
 
Håper du tar feil denne gangen Stein, og at det kommer noen IC utvidelser ut av dette.

SAS vil ALDRI være i forkant å åpne disse rutene fra Osl. ALDRI.
Når SAS dukker opp på disse rutene blir nå konkurrenter er inne med stor suksess. (Continental svir ikke nok for SAS)
 
Back
Top