SAS Til Nyc og Bkk ??

Men Dueholm virket som en ærlig mann...og Ola Strand var en sterk pådriver for å få dette til i følge Dueholm.

Hva med en sommerrute til EWR og en vinterrute til BKK. Da kan ett fly brukses til to ruter.

Vi får håpe det er noe i dette denne gangen da, selv om jeg personlig synes det hadde vært mer interessant å se UA (ORD) eller DL (JFK) og Thai til BKK i stedet for SAS. Men vi her oppe bør vel være fornøyd så lenge vi får noe som helst.

Noen som forøvrig vet hvor stor innvirkning reisebyråer o.l egentlig har ifm med slike ruter? Antar et større antall bestiller gjennom reisebyrå når de skal reise langt i motsetninger på kortdistanse og weekendturer. Hjelper lite med nye direkteruter hvis det viser seg at reisebyrå/agenter fortsetter å sende folk via i stedet for direkte.

Noen som forøvrig vet hvor stor innvirkning reisebyråer o.l egentlig har ifm med slike ruter? Antar et større antall bestiller gjennom reisebyrå når de skal reise langt i motsetninger på kortdistanse og weekendturer. Hjelper lite med nye direkteruter hvis det viser seg at reisebyrå/agenter fortsetter å sende folk via i stedet for direkte.

Bedrifter bruker vel stort sett reisebyrå. Ihvertfall har alle vedriftene jeg nhar jobbet for hatt det. De har normalt storkunde avtaler med både reisebyrå og flyselskaper

Sukk... jeg håper også på andre selskaper enn SAS på OSL. Har ikke tro på SAS interkont. fra Oslo, håper heller på andre selskaper som Thai og Continental og muligens andre. SAS kan umulig drive 3 forholdsvis små interkont. hubs særlig effektivt. Det beste hadde vært en stor hub i CPH eller ARN så kan OSL ha andre :lol:

Hva med Norwegian på sikt? Mulighet for at de kaster seg inn på interkont. med destinasjoner i Amerika og Østen? Hadde vært interessant med en helnorsk operatør som har fokus på det norske markedet, noe tilnærmet lik Finnair i HEL.

Kun propaganda for å få spre litt goodwill ut til reisebyråene som fortsatt har stor makt på folks valg av routings og valg av flyselskaper. Jeg jobba selv tre år i Norges største reisebyråkjede og har solgt noen tusen ruteflybilletter.....og for å være ærlig, smøring hjelper ;) Kom KLM med et godt agenttilbud, ja så solgte vi KLM......dessverre for SAS så kom de aldri med noen tilbud til oss og agentbilletter var mer et ork for SAS enn en glede....

Hva med Norwegian på sikt? Mulighet for at de kaster seg inn på interkont. med destinasjoner i Amerika og Østen? Hadde vært interessant med en helnorsk operatør som har fokus på det norske markedet, noe tilnærmet lik Finnair i HEL.

DY flyr allerede interkont!! ;)

E!

Er ikke så veldig oppegående når det gjelder hvor de forskjellige selskapene flyr til og fra. Men rekker en 733 helt ned til Afrika?

Nei SAS.. hold dere unna EWR da det allerede er et tilbud dit ;-)
Se heller på ORD-OSL-BKK med max en time bakkestopp begge veier.
Da kan man mate inn til UA sitt store nettverk fra Chicago, samt sikre et større passasjervolum ved å også kunne tilby den raskeste forbindelsen fra Chicago til Bangkok, noe som igjen kan redusere risikoen ved å starte to nye IC-ruter fra OSL.

Er jo ikke lenge siden jeg hørte/leste at interkontinentale ruter fra OSL var helt uaktuelt, og sannsynligvis aldri kom til å bli aktuelt.
Hadde vært interessant å høre hva som har ført til at man har ombestemt seg.

Det at dette kommer til aa bli en brennhet sommer paa Nord-Atlanteren har nok sin innflytelse. Til tross for kapasittsoekninger baade her og der, vil dollarkursen friste 'teusener paa teusener' til aa ville ta turen.

Jeg ønsker SAS forsatt velkommen med en EWR rute - mye bedre enn at CO dobler til 2 avgange rpr dag og får monopol...bra med konkurranse - den andre veien også!

Back