SAS Til Nyc og Bkk ??

Det er prisværdigt hvis der kommer en ny rute fra OSL til NYC.....men hvis SAS har svært ved at skaffe fly . så er det jo ikke i 2007 eller 2008, men snarere i 2009, og det er jo nok nødvendigt med en W rute for ikke at sætte tomflyvningsben på...
Så vi mnå nok vente og se, men det er en interessant diskussion
hilsen
Ole

Såvidt jeg tolker det som det bli referert til så er det vel snakk om at beslutningen (og anskaffelse av fly) må gjøres i 2008, ikke nødvendigvis at en ny rute åpnes

SAS er på etterskudd som vanlig, men nok en gang - positive signaler. Signaler er uansett en ting, nå er det på tide at SAS gjør det mange andre selskaper klarer - å handle.

SAS hadde jo en pressemelding før nyttår om at de skulle få en leaset Airbus nr 13 inn til Intercon.
Dette gjorde det mulig å lansere de kommende rutene til San Fransisco og Dehli.

Mener også at jeg leste et annet sted at nr 14 og 15 skulle følge etter ganske raskt.....(kanskje jeg er langt ute på viddene)

Last edited:
Å hva jeg elsker dette forumet med all den fortrolige inside info. som lekker

ut her hos oss
:wow:

Er det ikke muligt at kapacitet vil blive hentet fra CPH?

Seattle-ruten har vel været i farezonen længe. Øget konkurrence, faldende yield og et alternativ ( SFO ) på østkysten fra vinterprogrammet 08....

Ikke utænkeligt at en omprioritering betyder ud med CPH - SEA og ind med OSL - EWR / BKK

Yabadoo

Tull og toeys - dette er cockpitpreik - det blir ingen 767, 757, Il-96 eller Catalina. Det blir 330/340 eller ingenting.
Det kan jeg si uten innside-kilde.

Er det ikke muligt at kapacitet vil blive hentet fra CPH?

Seattle-ruten har vel været i farezonen længe. Øget konkurrence, faldende yield og et alternativ ( SFO ) på østkysten fra vinterprogrammet 08....

Ikke utænkeligt at en omprioritering betyder ud med CPH - SEA og ind med OSL - EWR / BKK

Yabadoo

Det tviler jeg paa. Hadde vaert synd i saa fall

SK937/938 har mye SFO trafikk i begge retninger..altsaa trafikk som skal til SFO og trafikk som starter i SFO....og naar SFO aapner et par dager i uken ser jeg at SEA kan bli redusert tilsvarende.....

Tull og toeys - dette er cockpitpreik - det blir ingen 767, 757, Il-96 eller Catalina. Det blir 330/340 eller ingenting.
Det kan jeg si uten innside-kilde.
Helt enig her.....B767 er yt.....SAS og heller ikke SAS NO går ud om anskaffer
2 x B767 ....Det kræver jo masser af crew som ikke kan andet .... no go på den.....Kun A330/340 kan bruges....
----
Men snakkede Dyrholm ikke noget om hvilke typer han forestillede sig ??

hilsen
Ole

så SAS mener plutselig at det er grunnlag for 2 selskaper til EWR, tre år etter at de fant ut at de ikke klarte å få ruten til å gå UTEN konkurranse?

det her var tilogmed news for ansatte i SAS NO i dag...... men er spent på om det blir noe av.

planen er vel A330-200 som jeg har hørt...

Kan SAS legge labbene paa et par 332'ere, ville det vaert perfekt. Det er mulig at det er det de har ventet paa.

Med to 332'ere i vekseldrift oest- og vestover, kunne baade EWR og BKK funket.

Spennende dette. Mitt tips er at de 1. Starter med OSL-EWR mars 2009. 2. Flyr med A330/340 kan aldri tenke meg at det kan ha en annen flytype. 3. Bangkok er nok også på planleggingsstadiet men starter neppe før om en stund.

Tror SAS føler det er New York som haster mest, selv om jeg ville trodd at det hadde vært best å starte med Bangkok først faktisk.

Det kommer i hvert fall slik jeg ser det ikke å være mulig å fly OSL-EWR med to selskaper om vinteren, så da må et av dem gi seg.

Jeg har desverre svært liten tro på at det kommer til å skje. Jeg håper virkelig at jeg tar feil.
Dette kan jo være like mye taktiske utalelser for å skremme bort andre aktører.
Det er ikke akkurat første gang SAS sier dette

Back