• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS solgte jo 4 B737-883

Definitivt mye penere med røde CFM's.
Lurer på hvor lenge det går før SAS bestiller nye 737 som erstatning for de som har blitt solgt:biggrin

Hvis jeg ikke tar helt feil så har de fremdeles to -883 i bestilling hos Boeing (MSN 30471 og 32276).

Og om jeg husker riktig så var Dag Viking en 737-883 som skulle leveres 2005. Vet ikke om de fikk avlyst den ordren, eller bare utsatt den.

Någon med tillgång till SAS-datan (upper P5 , AAP IND TOMA2) , exempelvis Ole , kan säkert titta om prel. leverans datum ändrats på de återstående 737. Vill minnas det men har inte uppgifterna framför mig.

Jeg kan finde 2 B737-883 til levering i 2007:

SE-DYC CECILIA VIKING " 32276 YD059 " ..JUN07
SE-DYD DAG VIKING " 30471 YD058 " ..JUL07
Hilsen
Ole

Ja, jag vill minnas att det var utsatt till 2007. och Ole, slightly o/t, jag tittade häromdagen men då fanns det fortfarande ingenting om några A319. Kan du hitta något? Har heller aldrig någonstans hos SAS i officiella sammanhang sett någonting om några A319.

Nej ingen ved noget om disse "spøgelsesfly" eller "ghost aircrafts"
So sorry
Hilsen
Ole

Originally posted by RolfL
Ja, jag vill minnas att det var utsatt till 2007. och Ole, slightly o/t, jag tittade häromdagen men då fanns det fortfarande ingenting om några A319. Kan du hitta något? Har heller aldrig någonstans hos SAS i officiella sammanhang sett någonting om några A319.

Airbus/Presscenter er nå oppdatert med 4*319 til SAS ... (For a complete table of this month's Orders and Deliveries) A321 er oppdatert til 8/8/8

Back