SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Minus 700 mill i mai, men jeg forstår ikke helt hvordan SAS regner, da jeg mistenker det er mye rart, inkludert gammel morro i disse tallene. Gitt passasjertall etc, så gir det ingen mening at de gikk omtrent i null i april også minus 700 i mai

Kontantposisjonen derimot økte med over 1 mrd fra 5,6 til 6,66 mrd kroner

https://www.dn.no/investor/nyhetsstudio/134907
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Likviden har väl gått upp tack vare alla kampanjer de kört, har ju känts som rea minst en gång per månad ett tag. Vore intressant att veta hur många som köper med Debit vs Credit kort.
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Ser ut som Apollo ikke klarer få godkjenning for å kjøpe mer enn 50% og dermed trenger en lokal partner

https://e24.no/boers-og-finans/i/76o4wo/apollo-vil-by-paa-sas-sammen-med-skandinaviske-investorer

Ifølge den danske avisen Berlingske Tidende har Apollo nå gitt opp å få lov av EU til å bli eier av over 50 prosent av Nye SAS. EUs regler tilsier at det må være et flertall av europeiske eiere i europeiske flyselskap.
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Ser ut som de to "avskiltede" A350 maskinene vil ende opp hos China Airlines

https://www.businesstraveller.com/business-travel/2023/06/19/china-airlines-grows-a350-fleet/

Business Traveller Asia-Pacific has learnt that China Airlines will lease the two additional widebody aircraft after reaching a deal with Tokyo-based JP Lease.

The four-year-old A350 expected in the fourth quarter was previously operated by Scandinavian Airlines (SAS), but rejected by the airline in its ongoing Chapter 11-style restructuring.
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Minus 700 mill i mai, men jeg forstår ikke helt hvordan SAS regner, da jeg mistenker det er mye rart, inkludert gammel morro i disse tallene. Gitt passasjertall etc, så gir det ingen mening at de gikk omtrent i null i april også minus 700 i mai

Kontantposisjonen derimot økte med over 1 mrd fra 5,6 til 6,66 mrd kroner

https://www.dn.no/investor/nyhetsstudio/134907

+161 mill svenske i juni, mens cash øker med 455 millioner. til 7,1 milliarder svenske kroner

https://www.dn.no/luftfart/sas/anko...te-161-mill-svenske-kroner-i-juni/2-1-1491171

SAS tjente 161 mill. svenske kroner i juni


Dog er det vanskelig å si hvordan det egentlig går. Ser man på cash beholding så uten ny finansiering så sank den bare med rundt 100 mill svenske skroner fra 1 november til 30 juni. Samtidig så er regnskapstall blant annet beregnet med bruk av gamle leasingkostnader f.eks.Dog at de har tapt penger i perioden stemmer nok
 
Last edited:
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Og SAS snubler fremover ....

https://e24.no/naeringsliv/i/Llg4M1...investorer?referer=https://www.aftenposten.no

SAS’ opprinnelige tidsplan om å avslutte konkursbehandlingen i USA innen 1. halvår 2023, har for lengst sprukket. Nå kan også håpet om å forlate den amerikanske domstolen før utgangen av 2023, ryke.

SAS har nå bedt om få 100 dager til på seg til å ha enerett til å legge frem, og få kreditorenes aksept, for en plan for å refinansiere selskapet.

Det går frem av papirer som SAS har sendt konkursdomstolen i New York.

Eneretten innebærer at det bare er selskapet SAS som kan legge frem en redningsplan, en såkalt Chapter 11-plan, for dommeren i New York. Ingen misfornøyde kreditorer kan i den perioden komme opp med andre, egne forslag.
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Kanskje ikke så dumt at du nå er en del av Norwegian:-)

Nåja, ikke ennå ... Kanskje neste år.

Det er jo i denne alderen man gjerne får rød nese, er det ikke .. ? ^_^
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Nåja, ikke ennå ... Kanskje neste år.

Det er jo i denne alderen man gjerne får rød nese, er det ikke .. ? ^_^

Tror alkoholkonsum er en større forklaringsgrad enn alder.
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Basert på trafikktallene for juli hadde SAS høyere inntekter (nominelt) enn samme måned i 2019. Økte priser veier opp for et mindre selskap
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Ny kommersiell direktør hos SAS når Anko henter inn en tidligere Norden sjef for KLM.

I tillegg er en Chief Transformation Officer på plass, fra Seabury, som jo er selskapet som SAS har brukt som rådgiver under CH.11 prosessen

https://newsroom.aviator.aero/sas-w...ion-officer-and-new-chief-commercial-officer/

SAS announces the appointment of Ginger Hughes as new Chief Transformation Officer (CTO) and Paul Verhagen as new Chief Commercial Officer (CCO).
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Merk at det er etter forespørsel fra en av budgiverne:


Joda. Men for alt vi vet så kan det være den budgiveren som er nødvendig for å redde selskapet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Top