AeroMexico søker konkursbeskyttelse (ch.11)

Re: AeroMexico søker konkursbeskyttelse (ch.11)

Det ser ut til at de er ute og henter flere 738, ifølge planespotters:

https://www.planespotters.net/airline/Aeromexico

- og det er 6 ex-Norwegian-maskiner det er snakk om, nemlig SE-RRA (LN-DYA), SE-RRC (LN-DYC), SE-RRD (LN-DYD), (ex-)LN-NGF, (ex-)LN-NGG samt 737-8FZ EI-FHH (LN-NOV) som ikke fikk noen karriere som G-TUKC hos TUI UK likevel, den har stått lagret på QLA siden 20.mars i fjor.

Alt med forbehold om at Planespotters har rett...
 
Re: AeroMexico søker konkursbeskyttelse (ch.11)

Manana, manana....Aeromexico trenger mere tid på å komme seg ut av ch.11, og har fått innvilget ytterligere 75 dager av retten i New York
 
Re: AeroMexico søker konkursbeskyttelse (ch.11)

AeroMexico virker ha benyttet krisen godt og brukt CH.11 til flåtefornyelse. Eldre maskiner er tvunget tilbake til leasingselskaper og «dyre» gamle bestillinger hos Boeing kansellert. Samtidig er billigere avtaler på flere MAXer signert slik at MAX flåten deres vil øke kraftig fremover og de vil ha noen og 40 ved utgangen av 2022. Ca 1/3 -9 og 2/3 -8

Mange av MAXene som kommer var fly tiltenkte andre selskaper
 
Re: AeroMexico søker konkursbeskyttelse (ch.11)

Ute av ch11 og med nye midler vil AeroMexico kjøpe tilbake den snaue halvparten av bonusprogrammet sitt som de solgte for 10-12 år siden

https://www.ch-aviation.com/portal/news/112525-aeromxico-to-reclaim-loyalty-scheme-for-408mn

Grupo Aeroméxico will pay up to CAD517 million Canadian dollars (USD408 million) to Montreal-based investment firm Aimia to reclaim its 48.9% stake in PLM Premier, which owns the Mexican holding's Club Premier loyalty scheme, the two parties revealed in separate statements on February 8.
 
Back
Top