SAS snart med inflight internet (status-tråden)

Re: SAS snart med inflight internet (status-tråden)

LN-RPO har fått "skiboks", og det samme har LN-RRL "Jarlabanke Viking":) Da er det vel ikke så mange flere igjen enn LN-RRU og LN-RCN som mangler her i Norge (dersom man ser vekk fra -RRE, RRF og RRG)..

Det er installert på 10 maskiner. Nå blir det en pause til etter nyttår.

Burde ikke SAS bruke pengene sine på andre ting i disse dager?

LN-RPO har fått "skiboks", og det samme har LN-RRL "Jarlabanke Viking":) Da er det vel ikke så mange flere igjen enn LN-RRU og LN-RCN som mangler her i Norge (dersom man ser vekk fra -RRE, RRF og RRG)..

RRU ligger inne nå, men skal ikke ha WIFI, kun cabin mod

Syns ikke det er noen stor forbedring, da det er snakk om et fåtall av flyene deres uansett.

Kutt her og kutt der.. Hvor mange arbeidsplasser kunne blitt spart hvis de hadde droppet internett?

Syns ikke det er noen stor forbedring, da det er snakk om et fåtall av flyene deres uansett.

Kutt her og kutt der.. Hvor mange arbeidsplasser kunne blitt spart hvis de hadde droppet internett?

Vet ikke om du tuller eller ikke, men jeg skal prøve å svare seriøst. SAS MÅ være fremtidsrettet. Investering i WIFI skaper merverdi for passasjerene. Jeg er temmelig sikker på at SAS har regnet på dette, og funnet ut at installering av WIFI skaper såpass mye ekstra inntekter at investeringen i WIFI er lønnsom, og dermed bidrar positivt på bunnlinjen.

Mens ansatte som gjør dobbeltarbeid, er en unødvendig kostnad, og påvirker bunnlinjen negativt....

Mener ikke at internett er en dårlig ide, men timingen kunne kanskje vært annerledes..

Hvilken timing er dårlig? Skal de vente 1år? Skulle de ikke startet når de startet for 1år siden? Dette er jo teknologi som en del av konkurrentene allerede har eller implementerer nå, selvsagt skal de ikke vente med det. Spesielt ikke når det kjøres sammen med andre ting som endret kabin eller service.

Det er installert på 10 maskiner. Nå blir det en pause til etter nyttår.
Savner et bedre roadmap fra SAS på hvilke maskiner det kommer på, og når...

Spør du meg så haster det mest med å få dette på plass på A330 og A340 maskinene.

Savner et bedre roadmap fra SAS på hvilke maskiner det kommer på, og når...

Spør du meg så haster det mest med å få dette på plass på A330 og A340 maskinene.

Hvorfor? Konkurransen er jo hardest i Norge.

Hvorfor? Konkurransen er jo hardest i Norge.
Lufthansa har "FlyNet" flere og flere maskiner. United begynner å rulle ut neste år.

Mine erfaringer er at jeg selv har mer behov for internett på lange turer, da det ofte er mer tid til å jobbe ombord.

Men så lenge så få flighter er vinge mot vinge på IC, er vel neppe WIFI det mest utslagsgivende for passasjerene. Sier ikke at ikke det kan være utslagsgivende for noen. Men tror det er mer prikært på norsk innenriks.

Såvidt jeg har forstått sliter Panasonic med sertifiseringen .. Dette er neste generasjon av Flynet som Lufthansa bruker, men det har vært skrekkelig stille fra Panasonic i det siste. Det er sjelden godt nytt.

Har alla "wiFi"-utrustade 738 även blivit "cabin-mod"? Hur många Recaro?

Nettverket på LN-RRK i SK536 funka fint i dag, skulle til å legge ut dette i denne tråden idet maskinen kom inn over Svensk jord isted men da forsvant hele shiten.

En ting jeg syntes var litt unødvendig, er at man måtte legge inn mye mer informasjon enn kun bookingnummer for å få tilgang til nettverket. Hva er poenget her?

Sitter ombord på SK4432 LNRRT nå i 37 000 fot å internettet funker veldig bra, grei hastighet er det også:)

Back