SAS snart med inflight internet (status-tråden)

Re: SAS snart med inflight internet

Første flight ble til nok til LCA med Apollo-turister, deretter fikk TOS besøk av den hvor den overnatter til i morgen.

Program for morgendagen:
SK4403 TOS-OSL
SK0255 OSL-BGO
SK0260 BGO-OSL
SK4025 OSL-SVG
SK4024 SVG-OSL
SK4757 OSL-FRA
SK4758 FRA-OSL

WHAT??:wow:
Har de byttet om på maskinene nå, den skulle gå SK362 OSL-TRD i dag, 21 desember med meg som passasjer......

Nja LN-RCX står fortsatt på ARN , har ikke satt opp nå pos flight til OSL enda...
Bortsett fra det skal den fly SK362 SK375 SK4124 SK4127 idag , dersom jeg ikke finner på noe annet for den :P

Da har FAA ikke fått ut fingern hva godkjenningspapirer anngår , så da blir slingen 362 375 4124 4127 fløyet med LN-RPO...

Last edited:

Från SAS Facebook:
Dear friends - happy holidays from all of us - and a little piece of good news! We have finally gotten our first wifi-equiped aircraft ready! Boeing 737-800 LN-RCX Höttur Viking (pictured) is our first 737 with free wifi on-board, and today it will fly frozen Norwegians to the sun and sangria of Costa del Sol, flying SK4683/4604 Oslo-Alicante-Oslo today. Stay tuned for more updates, and read about our wifi onboard here www.flysas.com/wifi

LN-RCX flyr t/r Oslo-Malaga i dag og det blir debutflighten med Internett om bord. Det er feil det som står på SAS' Facebook-side.

Internett-tilbudet interkontinentalt er foreløpig ganske magert, så hvis det er ditt kriterium, har du ikke mye å velge mellom .. ;)

Da skal dette testes i morgen, SAS er bråkjekke og sendte meg en SMS etter flybytte:
Info from SAS: It's our pleasure to inform you that your flight to London Heathrow tomorrow is equipped with free WIFI onboard. Enjoy your flight. Brgds SAS

En smule bold all den tid det bare er ett fly? Men artig å teste, for all del...

Fløy fra Malaga til Oslo med SAS i går, der var det jammen gratis WiFi ombord :) Syntes det var litt kult og tenke ikke så mye over at dette var noe nytt, men ser jo nå at jeg fikk testet dette ganske tidlig.

Jeg koblet meg på med min HTC mobiltelefon og kona brukte iPaden. Begge deler fungerte utmerket, men båndbredden var omtrent som hjemme for 10 år siden :) Holdt fint til å lese nyheter, sjekke litt mail og FB bare man ventet tålmodig på at sidene skulle oppdateres.

Noen som vet hvilket fly som er det neste til å få badekar på taket?

Begge deler fungerte utmerket, men båndbredden var omtrent som hjemme for 10 år siden :) Holdt fint til å lese nyheter, sjekke litt mail og FB bare man ventet tålmodig på at sidene skulle oppdateres.

Disagree. Funket knallraskt på TOS-OSL i går :) Null problem å laste opp bilder på FB, vg.no og andre "bildeheavy" nettsider gikk på nullkommaniks. Veldig positiv opplevelse :)

Her er hva SAS svarte på det spørsmålet 10. februar:

Det ruller etter planen, men ingen ble installert i januar. Fly nummer to er rett rundt hjørnet. Med litt ujevne mellomrom blir det installert cirka to i måneden. Innen mai/juni vil cirka 10 fly ha det og slik går det løpende, opplyser Knut Morten Johansen, informasjonssjef i SAS.
http://www.dinside.no/889433/norwegian-ruter-med-wifi-garanti

Back