SAS snart med inflight internet (status-tråden)

Re: SAS snart med inflight internet (status-tråden)

Kommer -700'erne eller -600'erne til å få WIFI, eller blir det bare -800'erne?

-600 får nok ikke WiFi
-700 Skal etter planen få WiFi fra April neste år (55 stk )
-800 får altså i år (10 stk )
-StoreBusser får fra August 2013 ( 10stk)
-Små Busser får fra Mars 2014 , noe som sikker har med at godkjenning av Panasonic Skibox ikke er helt igang. (12 stk ( fler nå ))

-700 Skal etter planen få WiFi fra April neste år (55 stk )
......,
-StoreBusser får fra August 2013 ( 10stk)

Er tallet 55 inkludert noen -800, for selv etter de 12 (?) leasede -700 kommer så vil vel de ikke ha 55 av dem

Hvorfor ikke alle 11 av de store bussene?

Er tallet 55 inkludert noen -800, for selv etter de 12 (?) leasede -700 kommer så vil vel de ikke ha 55 av dem

Hvorfor ikke alle 11 av de store bussene?

Ta mine tall med litt salt&pepper, har en presentasjon fra høsten-11 jeg leste fra.

Ja, det har nok vært gjort noen justeringer siden da- men etter 10 installasjoner skal produktet evalueres. Det er imidlertid planlagt med mer enn dette i år.

Nå har LN-RCX, LN-RPM og LN-RPN fått WiFi.

Noen som vet hvilken maskin som er nestemann ut?

LN-RRS går inn i helga og er forhåpentligvis ute rundt nasjonaldagen. Deretter -RRK i mai/juni, RRW i juni og -RCN i juli.
Disse maskinene er inne for cabin-modifikasjon og dette er den største delen av jobben.
Boksen på taket blir bare montert samtidig. Fordelingen er vel rundt 80 prosent av jobben relatert til cabinombyggingen spesiellt i gulvet og rundt 20 prosent relatert til connectivitydelen. Såvidt jeg vet får også disse nye mørkeblå Sicma-seter....

LN-RRS går inn i helga og er forhåpentligvis ute rundt nasjonaldagen. Deretter -RRK i mai/juni, RRW i juni og -RCN i juli.
Disse maskinene er inne for cabin-modifikasjon og dette er den største delen av jobben.
Boksen på taket blir bare montert samtidig. Fordelingen er vel rundt 80 prosent av jobben relatert til cabinombyggingen spesiellt i gulvet og rundt 20 prosent relatert til connectivitydelen. Såvidt jeg vet får også disse nye mørkeblå Sicma-seter....

Har LN-RCX det nye interiøret eller har den bare wifi, skal fly med den til FRA etterpå i følge wideroe (sk4751)

Har LN-RCX det nye interiøret eller har den bare wifi, skal fly med den til FRA etterpå i følge wideroe (sk4751)

Da har jeg kommet meg til FRA og det er nye seter som ikke akkurat var til det bedere, tror disse om ikke annet har samme pitch i hele kabinen da de var meget trange på rad 4 sammenlignet med de gamle setene hos SAS så er dette en utvikling i feil retning.

Hadde RPM til ARN idag. Gikk an å koble seg til wifi, men tjenesten var for de inop

Da har jeg kommet meg til FRA og det er nye seter som ikke akkurat var til det bedere, tror disse om ikke annet har samme pitch i hele kabinen da de var meget trange på rad 4 sammenlignet med de gamle setene hos SAS så er dette en utvikling i feil retning.

RCX, RPM og RPN har fått de "gamle" harde setene til SAS som ble installert på en del -700 for noen år siden.

De aller nyeste setene vil bli installert og første maskin skal være klar i løpet av denne måneden.

Synd ikkje Stjernegrisen -RRL har fått dette innstallert, hadde passa bra for flighten i morgen med den nemlig!

Sitter på SK 255 nå. Wifi fungerer bra. Fikk ikke sett hvilket individ det er, men er en 737-800.

Ser LN-RRS er ute å flyr igjen med wifi regner jeg med!

Last edited:

Så da er RRK inne for modifisering med WiFi og nye seter nå?

Hvor mange 800-maskiner har Internett nå da? Hadde vært bra med en oppdatert oversikt! :)

Hei! Jeg ser at LN-RRS og LN-RRK er i trafikk igjen etter en lengre periode uten flygninger. Regner med disse har nye seter nå og WIFI ombord. Så da er vel neste LN-RRW neste. Ifølge flight24.com så har ikke LN-RRW hatt noen flygning i dag og siste som er registrert er MXP-OSL. Vil det si at den får noen modifikasjoner på OSl nå, og blir wifi innstallert på OSL?

Back