SAS snart med inflight internet (status-tråden)

Re: SAS snart med inflight internet

Den er nå litt merkelig denne luftfartssyken med at man alltid må størst, først eller raskest i verden. Hvor mye verdi har det å være først i verden på Skandinaviske, Europeiske og Interkontinentale ruter, når man ikke er først i verden på noen av de enkelte kategoriene?

Vil denne avtalen kunne inkludere satelitt-TV en gang i fremtiden om SAS skulle ønske det?

TV blir det nok vanskelig å få i Europa pga at hvert land har egne rettigheter for sending av mange programmer og begivenheter. Å få enighet om rettigheter med så mange land tror jeg blir veldig, veldig vanskelig.

Den er nå litt merkelig denne luftfartssyken med at man alltid må størst, først eller raskest i verden. Hvor mye verdi har det å være først i verden på Skandinaviske, Europeiske og Interkontinentale ruter, når man ikke er først i verden på noen av de enkelte kategoriene?

Det er nok heller reklamebyrået enn selskapet som utformer budskapene, og slikt ser du i alle bransjer.

I trafikkrapporten for september står det følgende:

SAS will take in-flight connectivity to a higher level and remove the need for “Flight Mode”. By July 2012, already ten short haul aircraft will be equipped to not only allow the use of in-flight internet service, but also allow customers to use mobiles, smart phones and BlackBerry® devices to send and receive SMS text messages and use data services.

I trafikkrapporten for september står det følgende:

Og hvor mange forsinkelser kan vi vente nå på?

Internett omboard har vært annonsert lenge siden og flere ganger utsatt. Jeg er lei av SAS sine kjempe annonser... Jeg ønsker å se dette i virkeligheten og etter planen; ikke 2 år etter.

Og hvor mange forsinkelser kan vi vente nå på?

Internett omboard har vært annonsert lenge siden og flere ganger utsatt. Jeg er lei av SAS sine kjempe annonser... Jeg ønsker å se dette i virkeligheten og etter planen; ikke 2 år etter.

Når er det jo lenge siden SAS hadde Internet i fly...

Det var vel annonsert at det skulle komme nå i høst, så ja det er en forsinkelse , men så får vi se når -1- fly kommer...

Forsinkelsene har mest ligget i sertifiseringen, og det har rammet DY også. Men vi venter i spenning - det skulle vel ikke være lenge til nå.

Og bruker spesifikasjonene er klare, det vil kun virke med Windows CE (mobil) ME (Laptop) og NT (old boys nerd) også kjent som Windows CE ME NT !
Kun IE 5.0 som nettleser, med fersk Cache og nylig rebooted

Og bruker spesifikasjonene er klare, det vil kun virke med Windows CE (mobil) ME (Laptop) og NT (old boys nerd) også kjent som Windows CE ME NT !

Har ikke lest resten av denne tråden, men dette var vel en spøk?

Cement er jo det SAS' nettsider er tuftet på, så dette er seff helt riktig.;)

Min gamle dørstopper win3.11 boks er klar for neste flyreise med SAS.

737-800-flåten får Wi-Fi først, og ti maskiner skal være utstyrt innen juli 2012. Første maskin, LN-RCX, blir utstyrt i midten av desember.

Tror jeg dauer her... Hahahaha, jeg skal slepe med meg miditowernen min, der har jeg ME!! Gleder meg til å ta å føle på frustrasjonen.
Blir flyene utstyrt med strømuttak til maskina og skjermen, eller må jeg ha med en UPS eller eventuelt APU??

Med de spesifikasjonene hadde set kanskje vært best å droppe hele greia. Dette vil gi usedvanlig dårlig pr...

Fra samme saken, nå kan du ringe fra luften.

Samtidig som selskape tilgjengeliggjør bruk av trådløst Internett, vil også tekniske løsninger for bruk av GSM-telefoni være til stede.

- Vi ønsker å teste ut telefoni-tjenesten før vi åpner opp for dette. Vi er opptatt av at kvaliteten er på plass før det blir en tilgjengelig tjeneste. Men i løpet av neste år skal det være mulig å ringe fra mobiltelefonen, sier informasjonssjef Knut-Morten Johansen i SAS.

Sas tar det tydeligvis ett hakk lengre enn DY og åpner for en slags GSM løsning, slik at alle kan ringe med en vanlig mobiltelefon. Her blir vel priser et spørsmål, men dette kan sikkert bli en populær tjeneste, selv om noen medpassasjerer sikkert kan styre seg for å delta i diverse samtaler.

Men med vanlig folkeskikk holder man seg til korte samtaler på offentlig transport.

Men med vanlig folkeskikk holder man seg til korte samtaler på offentlig transport.

Litt usikker på hvor´vanlig´den folkeskikken er, synes en stadig blir ufrivillig dratt langt inn i andres, for meg helt uinteresanne, høyrøstede jobb-samtaler på fx. flytoget, selv om det skal sies å ha blitt bedre siste årene :)

Back