Bare 9 år forsinket?Utrullingen er da i god fart nå. Men det tar tross alt litt tid å få installert i alle maskinene ..
Utrullingen er da i god fart nå. Men det tar tross alt litt tid å få installert i alle maskinene ..
Jag har senaste året flugit från Stockholm till Zürich, Paris, Lissabon, Berlin och Köpenhamn och har inte haft några större problem med wifi förutom över Biscayabukten på väg till och från Lissabon.Jag veckopendlar LLA - ARN och tycker det är nästan omöjligt att få till uppkoppling. Framför allt svårt från ARN. Mot ARN kan det ibland fungera sista 10-15 minuterna.
Intressant teori om vatten. Jag har själv upplevt det som utmärkt och lyckats strömma video när de första installationerna kom. Även sträckan GOT - ARN funkar bra. Flög samma maskin GOT - ARN, ARN - LLA för några veckor sedan och hade utmärkt uppkoppling till landning ARN. 40min senare efter start ingenting! Känslan är att det dock fungerade bättre i "början" när de första installationerna kom.Jag har senaste året flugit från Stockholm till Zürich, Paris, Lissabon, Berlin och Köpenhamn och har inte haft några större problem med wifi förutom över Biscayabukten på väg till och från Lissabon.
Mitt intryck är ett det fungerar tryggt och stabilt, men klarar uppenbarligen inte sträckor över större vatten.
Kan det vara skälet till att du har haft problem till/från Luelå? Flyget går ju huvudsakligen över Bottenhavet/Bottenviken....
Att sen installationen släpar efter är ju ett helt annat problem.
Men även där har jag haft tur och än så länge sluppit resa med de allra senaste leveranserna.
Utrullingen er da i god fart nå. Men det tar tross alt litt tid å få installert i alle maskinene ..
Hjelper jo ikke å rulle ut noe som stort sett ikke fungerer.
Har vært med fly som skulle ha den nye wifi-varianten... og kan bekrefte at det ikke fungerte som forventet.Jag tycker du har fel när du hävdar att det i stort sett inte fungerar.
SAS nya wifi som nu monteras på alla Airbus 320Neo är, enligt min erfarenhet, mycket välfungerande och driftsäkert, med undantag för det jag nämnde i mitt tidigare inlägg.
På alle flighter jeg har hatt med A320NEO har wifi fungert ypperlig. En gang hadde jeg glemt å laste ned fra Netflix og da kjørte jeg serier hele veien. 3 timer med ett brudd. Også fungert bra opp/ned til Arlanda, men nå er jeg ikke der hver uke akkurat.
Har hendt at innloggingsportalen har hikket litt, men etter hvert har man bokmerket seg URL'er og slikt så man kommer inn likevel
På alle flighter jeg har hatt med A320NEO har wifi fungert ypperlig. En gang hadde jeg glemt å laste ned fra Netflix og da kjørte jeg serier hele veien. 3 timer med ett brudd. Også fungert bra opp/ned til Arlanda, men nå er jeg ikke der hver uke akkurat.
Har hendt at innloggingsportalen har hikket litt, men etter hvert har man bokmerket seg URL'er og slikt så man kommer inn likevel
PIN er faktisk lagret på kortet for offline verifisering.Når vi snakker om data og sånt.
Hvordan kan de (på Sas uten wifi) be om pin kode ved kjøp?.
Opplevde medpassasjer som fikk avvist på et kort, finnes det
Et internt salgsnett som terminalene snakker med?
Etter hva jeg har hørt skal ikke flere Boeing B737 få WiFi montert pga av den ¨korte¨ tiden de har igjen i SAS sin flåte. Det er/var kanskje kun LN-RNU igjen som skal få WiFi av 737-flåten, da denne egentlig skulle ha fått ettermontert WiFi for en stund siden.
Kun Airbus A320neo som skal få ettermontert WiFi fremover, og A321neoLR/A359 selvfølgelig (+ SE-REH).