SAS snart med inflight internet (status-tråden)

Re: SAS snart med inflight internet (status-tråden)

Jeg fløy med en av de danske A320 med takboks, men noe wifi ombord var det ikke. Ingen info i seteryggen, så dette var bare en forberedelse på det de skal få. De helt nye A320 fra Sverige har heller ikke noe wifi ennå, men det sies at det skal komme når , verdens beste system, er tilgjengelig.

Jeg fløy med en av de danske A320 med takboks, men noe wifi ombord var det ikke. Ingen info i seteryggen, så dette var bare en forberedelse på det de skal få. De helt nye A320 fra Sverige har heller ikke noe wifi ennå, men det sies at det skal komme når , verdens beste system, er tilgjengelig.

Systemet er installert, men det må flys med en liten stund før det kan tas i bruk, pga sertifisering. Det blir aktivert snart :)

Denne tråden er over 7år gammel. Hvor mange fly har de fått takboks på? 20? Rart at de ikke har hatt mer fokus på det. Konkurrenten har WiFi på de fleste flyene nå.

Denne tråden er over 7år gammel. Hvor mange fly har de fått takboks på? 20? Rart at de ikke har hatt mer fokus på det. Konkurrenten har WiFi på de fleste flyene nå.

Grunnen til at det bare er noen få er vel at de innså at systemet ikke virket?

Får sjelden brukt nettet selv om jeg logger på, videre kommer jeg ikke.

Konkurrenten har väl inget WiFi alls på sin widebody fleet?

Problemet er at Panasonic ikke har klart å levere et produkt som er bra nok. SAS burde nok satset på en annen leverandør, men har muligens passert point of nomreturn ...

Konkurrenten har väl inget WiFi alls på sin widebody fleet?

Ser ut som de har en plan for det. Bilde fra Q2-17 rapporten

https_www_norwegian_no_globalassets_documents_interim_norwegian_q2_2017_presentation_pdf.png

SAS har nå Installert WIFI fra VIASAT på OY-KBT A319 og SE-ROB A320NEO. Sikkert flere også, men om det er aktivert er usikkert. Mye raskere Internett fra VIASAT .

Systemet er installert, men det må flys med en liten stund før det kan tas i bruk, pga sertifisering. Det blir aktivert snart :)

Fortfarande ingen WiFi? Box installerad på mellan 10-15 maskiner nu.

Det blir installert skiboks på ca ett fly i uken fremover. Planen er visstnok en masselansering hvor alle skrus på samtidig. Er ikke snakk om mange ukene/månedene igjen!

Skal man virkelig ikke gjøre noe med konseptet og kvaliteten først?

-De som ikke har status eller reiseklasse som gir gratis aksess blir skuffet over at de må betale, i motsetning til hva de opplever med andre flyseskaper som gjerne har billigere billett.
-De som skal ha aksess blir skuffet over at innlogging nesten aldri fungerer.
-Ikke kompatibelt med default nettleser for de mest solgte mobilene.
-Ingen lokal underholdningportal slik man får på andre fly, kun tregt/ustabilt nett for de som klarer komme seg online.

Skal man virkelig ikke gjøre noe med konseptet og kvaliteten først?
Du er klar over at dette er et helt nytt system, fra en helt annen leverandør?

Kanskje la de få sjansen til å lansere systemet før man begynner å klage?

Du er klar over at dette er et helt nytt system, fra en helt annen leverandør?

Kanskje la de få sjansen til å lansere systemet før man begynner å klage?
Nei, det har jeg ikke hørt noe om. Om det er et helt annet konsept enn hva de har i sine andre fly blir det spennende å se hva som kommer.

Nei, det har jeg ikke hørt noe om. Om det er et helt annet konsept enn hva de har i sine andre fly blir det spennende å se hva som kommer.

På meet and great i sommer fortalte Eivind Roald litt om satsingen.

Da sa han at systemet ville fungere fra en satte seg i setet, og ikke som nå, vente til etter fasten seatbelt skiltet var slukket.
Han sa også at hver passasjer ville få samme datamengde som et helt fly må dele på i dag.

Forøvrig så er ikke WiFi gratis så mange plasser...

I fjor høst reiste jeg business med Singapore airlines CPH - SIN og måtte betale.
Delta tok også betalt i USA uansett klasse.
For en måneds tid siden reise jeg business med Lufthansa FRA-SIN-FRA og også der var bruk av WiFi en betalingstjeneste.

Gratis WiFi oppfatter jeg som mer et unntak enn en regel

Se post 471... bare littegranne opp på siden .. ;)

Gratis WiFi oppfatter jeg som mer et unntak enn en regel
Det stemmer nok, men merkelig nok er det gratis hos de med det beste konseptet: Norwegian og Joon.

Og linken i port 471 sier at SAS skal beholde konseptet for Wifi, de skal bare øke hastighet og dekningsområde.

Back