Uansett må SAS få dette godkjent dette av sine revisorer
Nå kan jeg litt for lite om regnskap, men det høres vel rimelig ut å kunne føre dette som en gjeldspost (?) i balansen så lenge tapet ikke er realisert. Om tapet på sikring av drivstoff realiseres så er det opplagt at det må inn i resultatregnskapet. Her kan kanskje Someone bidra med noe mer innsikt (siden det ikke er så lenge siden han studerte regnskap).
Dette med god regnskapsskikk er ikke noe absolutt, og det er mange eksempler på at selskaper som har vært revidert etter bokettersyn fra skatteetaten viser seg å ha feilført poster og blir pålagt straffeskatter.
Etter hva jeg selv har lært, så skal alle tap regnskapsføres når de er realisert. Tap som ikke ennå er realsiert skal man, etter de regnskapsstandardene jeg kjenner til, være veldig forsiktige med å føre i resultatregnskapet.
skal si DN har kasta seg på heksejakta om SAS i det siste....
Revisor signerer bare for at regnskapet er ført i henhold til god regnskapsskikk.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.