SVG - Nitro21

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Landet akkurat noe militært på Sola med callsign Nitro21. (ca. 11:30, 17 januar) Noen som vet hva som skjuler seg bak det callsignet? Virket som de parkerte på militær side også. Ikke synlig på FR24.

Last edited:
Stod at det var F35 på SVG-spottergruppa på Facebook. Tok av fra SVG for en liten stund siden

Stod at det var F35 på SVG-spottergruppa på Facebook. Tok av fra SVG for en liten stund siden

Ah. Ok. Jeg er ikke så aktiv på facebook lenger. Så jeg får ikke fanget opp ting der lenger. Men ja, jeg hadde en mistanke om at det måtte være noe jagerfly-relatert.

RNOAF var en tur med to F-35 på Sola i dag for å sjekke ut bakkeforholdene.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/jl4BEo/to-f-35-fly-landet-paa-sola-onsdag

– Sola flystasjon har en del militær infrastruktur som gjør at det er helt naturlig for oss å kunne bruke denne, sier oberst Martin «Tintin» Tesli» i Luftforsvaret. Han er sjef for 132 luftving.

– Målet med et spredningskonsept er å gjøre det mer utfordrende for en fiende å ta ut våre fly. Skal et slikt konsept fungere, må vi teste fasilitetene vi har her i landet, og det er det vi testet i dag, sier obersten ifølge pressemeldingen.

det erENZV/SVG Fly og Foto som hadde det varselet. (denne gruppa er mer aktiv på spesielle besøk)

Spotteralerts ENZV/SVG har bare varsler enkelt sagt.

Last edited:
Back