Glöm inte att SAS under Q2 sålde 6 hangarer på Arlanda flygplats till svenska staten(Swedavia)för 1.8 miljarder SEK.
+ innføring av altea
Jeg synes Q2 er litt vel tidlig å se økonomisk gevinst av Altea-innføringa.
Ta med uforusette kostnader ved Longhaul som har vært utsatt for uregelmessigheter og ekstra innleie av fly flere ganger i det siste, med alle kostnader det er å sende folk med andre selskaper samt muligens legge passasjerer som ikke kom videre inn på hotell med forpleining.
Vid vilken tid på onsdag offentliggörs Q2 resultatet?
Men det er vel ikke 1.8 milliarder som skal inntektsføres? Hvor stor var gevinsten?
Glöm inte att SAS under Q2 sålde 6 hangarer på Arlanda flygplats till svenska staten(Swedavia)för 1.8 miljarder SEK.
April-June 2012
· Revenue: MSEK 11,392 (11,319)
· Number of passengers: increased by 228,000 (3.1%)
· Passenger revenue adjusted for currency and nonrecurring items: increased by 2.8%
· Income before tax and nonrecurring items: MSEK 137 (366)
· EBT margin before nonrecurring items: 1.2% (3.2%)
· Income before tax: MSEK 371 (730)
· Net income for the period: MSEK 320 (551)
· The cost for jet fuel increased MSEK 784 (compared with 2011)
· Earnings per share: SEK 0.97 (1.67)
· Cash flow from operating activities: MSEK 676 (731)
+371 i kvartaler ble fasiten, så ikke noe å rope hurra for.
http://se.yhp.waymaker.net/sasgroup/release.asp?id=256225
Enhetskostnaden er riktignok ned 4%, mens RASK er opp 0,3%, så noe positivt er det