SAS sitt resultat for Q2 presenteres 8. august

Fra rapporten : During the second quarter, we also completed the sale of six properties to Swedavia, corresponding to SEK 1.8 billion. This sale is part of our strategy to reduce tied-up capital and the transaction released liquidity corresponding to MSEK 440.

Gevinsten av å selge hangarene var reddningen for et positivt resultat.Uten dette skulle SAS gått minus 69 mill. Det brenner under føttene til SAS nå!

Det er ikke riktig. Resultatet ville vært 137 mill. svenske kroner uten eiendomssalget.

+371 i kvartaler ble fasiten, så ikke noe å rope hurra for.

http://se.yhp.waymaker.net/sasgroup/release.asp?id=256225

Enhetskostnaden er riktignok ned 4%, mens RASK er opp 0,3%, så noe positivt er det

Beklager. Leste litt for for. Likviditeten som økte med 440 mill. Resultatet er som du skriver MSEK 137 before tax and nonrecurring items
Salget av hangarene ble 234 miljoner kronor i resultatet
Widerøe bidro med et overskudd før skatt på drøyt 64 millioner

Last edited:
Skönt med positivt Q2 för SK..+ 371 miljoner.
Konkurrenter som Air France/KLM & British Airways redovisade miljardförluster för Q2.

Det var åtminstonne ett positivt resultat på flera 100 miljoner kr. Det tycker jag är bra. Särskillt när flera konkurrenter gjorde flera miljarder i förlust för Q2

En annen ting jeg lurer på, og dette gjelder alle flyselskap, er hvor lenge skal man slutte å skylde på høye drivstoffpriser?

Dette har vel etterhvert blitt ganske 'normaliserte' priser, og det er vel liten grunn til å tro at en begrenset ressurs som dette vil gå ned mye i pris i fremtiden.

Et resultat som var som forventet, hverken mer eller mindre.
I alle fall fra mitt ståsted.
At aksjekursen synker som følge av dette synes jeg er merkelig, men når man ser på prognosene som kom på forhånd er det naturlig. Men å tro på et resultat opp mot 700 mill. klarer jeg ikke se hvordan de har kommet frem til. Men nå er jeg vherken økonom eller analytiker.
Men synes dette er ganske ok jeg. Vi ser at ting sakte begynner å virke.

En annen ting jeg lurer på, og dette gjelder alle flyselskap, er hvor lenge skal man slutte å skylde på høye drivstoffpriser?

Vel, ta for oss SAS da. Kostnadene pga fuel gikk opp med nesten 800 mill i forhold til samme tid i fjor. Når de andre kostnadene er stabile eller lavere, så hva bør man ellers si da?

Gratulerer til SAS med overskudd. Marginalt eller ikke, men det er i alle fall et overskudd.
Når det er sagt så må man fortsette denne trenden, for nå er vel alt av verdi solgt og man på faktiske overleve på det man tjener gjennom driften.

Var det ikke snakk om det skulle opplyses om andre større endringer også i dag, eller vil dette evt komme senere?

SAS avslører datoen for ny milliardsmell

1. november 2013 kan nesten all egenkapital fordunste. - Potensiell katastrofe, sier flyanalytiker. En annen utelukker ikke ny emisjon.

http://e24.no/boers-og-finans/kvart...oerer-datoen-for-neste-milliardsmell/20261058

:-(

Heftig krisemaksimering, men helt klart en utfordring for SAS som aapner doeren til en ny emisjon. Da spoers det om investorene er villig til aa bla opp enda mer spenn. Ordtaket kaste gode penger etter daarlige passer veldig godt.

SAS avslører datoen for ny milliardsmell

1. november 2013 kan nesten all egenkapital fordunste. - Potensiell katastrofe, sier flyanalytiker. En annen utelukker ikke ny emisjon.

http://e24.no/boers-og-finans/kvart...oerer-datoen-for-neste-milliardsmell/20261058

:-(

Det har vært nevnt her før at SAS vil gå over til at neste regnskapsår vil starte allerede 1. november i år. Dermed blir problemet utsatt til 1. november 2013. I motsatt fall ville man ha møtt problemet allerede ved kommende årsskifte!

Back