SAS sitt resultat for Q2 presenteres 8. august

Re: SAS resultat 2 kvartal 08 august

Har hørt at noen har hørt at resultatet er forferdelig, blir spennende å se hva fasit blir. Har uansett solgt alle sk aksjer. Og moralen er som jeg egentlig visste da jeg kjøpte, aldri kjøp aksjer med hjertet.

Heldigvis 85% avkastning med DY.

Minus.

Det at SAS fjerner Champagne fra intraeuropeisk C og nå skal innføre gebyr for betaling med kredittkort tyder på at SAS er desperate og blør penger. Ennå verre er det at mange opplever at de må vente mange uker eller måneder på å få tilbakebetalt penger for kansellerte flybilletter etc. Det at drivstoffprisene har vært høye gjør ikke saken bedre heller.

Jeg tror dette blir et fryktelig kvartal, langt under forventning. Det er stadig nye tegn på at det må alvorlige grep til for å redde skuten, og dette er tydeligvis dagens sittende ledelse ikke i stand til å gjøre.

Jeg håper jeg tar feil..

Det skal bli spennende å se. SAS hadde et overskudd på 551 mill. kr. i andre kvartal i fjor, mens det ble et underskudd på 600 mill. kr. i andre kvartal i 2010 (takket være askeskyen).

Det er stadig nye tegn på at det må alvorlige grep til for å redde skuten, og dette er tydeligvis dagens sittende ledelse ikke i stand til å gjøre.

Hva mener du er de stadig nye tegnene?

Last edited:

Jeg tror dette blir et fryktelig kvartal, langt under forventning. Det er stadig nye tegn på at det må alvorlige grep til for å redde skuten, og dette er tydeligvis dagens sittende ledelse ikke i stand til å gjøre.

Jeg håper jeg tar feil..
Av og til lurer jeg på om konkurs og rekonstruksjon kanskje hadde vært det beste for SAS. Tror det er eneste måten å få til de dramatiske forandringer som må til for å kunne gjøre SAS konkurransedyktige igjen.

Minus.

Det at SAS fjerner Champagne fra intraeuropeisk C og nå skal innføre gebyr for betaling med kredittkort tyder på at SAS er desperate og blør penger. Ennå verre er det at mange opplever at de må vente mange uker eller måneder på å få tilbakebetalt penger for kansellerte flybilletter etc. Det at drivstoffprisene har vært høye gjør ikke saken bedre heller.

Egentligen tror jag du har rätt men jag hoppas det är fel.

Hursomhelst, om SAS går med förlust i Q2 kommer jag att tömma mitt Eurobonuskonto så snart det bara går.

2. og inneværende kvartal blir avgjørende for SAS' fremtid etter min mening. Jeg tør ikke mene så mye om 2. kvartal, men jeg tror inneværende blir bra, da den dårlige sommeren har gitt gode tider for flyselskapene.

Jeg gjentar at en mild prisøkning istedenfor et kortgebyr ville vært langt heldigere rent pr messig sett.

Null. Det blir en spennende høst hvor mye kan/må skje uansett resultat i Q2 og Q3.

Tipper på rundt +50 mill. Men det brenner virkelig under føttene. Langt fram til 3 kvartal men man må da opp i minst +600 mill. Jeg tror ikke det.

Hva det blir har jeg ingen formening om selv, men analytikerene sitt snitt estimat er et overskudd på 727 MSEK før skatt og pluss 962 MSEK på driften. Så får man se hvor mye de bommer med

Med de fullstendig idiotiske grepene som er innført i det siste så virker det desperat. Så er redd det blir veldig dårlig.

SAS beter sig som ett girigt, desperat lågkostnadsbolag men tar betalt som ett vanligt. Ett tydligt tecken på desperation som någon tidigare uttryckte det.

Nästa steg för SAS blir väl att börja ta betalt för handbaggage och toalettbesök ombord.

Hva mener du er de stadig nye tegnene?

Jeg synes de blir stadig mer desperat etter alternativ inntjening, jmf. f.eks. det siste stuntet med kredittkort. De har fortalt omverden i flere år nå at økonomien er under kontroll og på bedringens vei, men likevel skylder på uforutsette kostnader hvert eneste kvartal. I tillegg er det fortsatt mange lovnader om produktforbedringer, som aldri blir noe av (exo.extra innenriks Norge) etc.

Hvor mange tror vi slipper å høre den vanlige talen om et presset marked eller kan de ha funnet på en ny tale?

-A

Dårligt resultat eller ej, der kommer til at ske ting og sager i SAS til efteråret!

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2447256.ece

Hvorfor er alle så negative når de som jobber med dette ikke er det?

Kanskje fordi vi nå har blitt skuffet omtrent hvert kvartal de siste 40 kvartalene?

Hvor mange tror vi slipper å høre den vanlige talen om et presset marked eller kan de ha funnet på en ny tale?

-A

Det er 100% sikkert at akkurat denne talen kommer også i dag, mulig med tillegg av at det er et veldig uforutsigbart marked, og høye oljepriser. Alt annet vil overraske stort!

Back