SAS reintroduserer ni leisureruter fra ARN

SAS har ikke en nubb av mulighet på dette markedet mot Norwegian fra det norske markedet. Tror det har begynt å gå opp for bolaget!

Flott for Arlanda som i mye større grad enn Osl fortjener litt ny satsning!
 
Ja og flere av disse kommer vel åpenbart tilbake igjen til sommeren fra Oslo. I alle fall Malaga og Nice er vel helt klare? Det samme kanskje med Palma? Til Roma flyr man jo hele året fra Oslo direkte. Den stjernen ved en del av destinasjonene forteller at de flyr direkte også fra København, ville det ikke vært naturlig at man også opplyste om at man fløy direkte fra Oslo?? Eller frykter man at noen svensker skulle tenke tanken på transfer på OSL i stedet for CPH...?:8:
 
Ja og flere av disse kommer vel åpenbart tilbake igjen til sommeren fra Oslo. I alle fall Malaga og Nice er vel helt klare? Det samme kanskje med Palma? Til Roma flyr man jo hele året fra Oslo direkte. Den stjernen ved en del av destinasjonene forteller at de flyr direkte også fra København, ville det ikke vært naturlig at man også opplyste om at man fløy direkte fra Oslo?? Eller frykter man at noen svensker skulle tenke tanken på transfer på OSL i stedet for CPH...?:8:

Slutt å bann i kjerka.:stir
 
Ikke lige core-SAS, men man bliver jo efterhånden ikke overrasket over SAS-ledelsens dispositioner.

Men uanset er det da positivt at de kommer med nye ruter.

Måske første tegn på at SAS satser mere på Sverige end på de "dyre" medarbejdere i Norge og Danmark. Vi er vel på vej tilbage mod "Svensk AltSammen"
 
Måske første tegn på at SAS satser mere på Sverige end på de "dyre" medarbejdere i Norge og Danmark. "

det i sig selv er vel egentlig ganske naturligt - og fuld ud forståeligt.
De skal drive ruter og forretning der giver økonomisk mening - hvis omkostningerne i Danmark er for høje til at det hænger sammen, så for alt i verden lad være med at flyve de ruter.

SAS er jo ikke sat i verden for at være et beskæftigelsesprojekt. Det er et aktieselskab der skal generere et overskud til ejerne - simple as that!
 
Var core SAS ikke at koncentrere sig på business tunge ruter ud af skandinavien? ikke no serviice ruter til syden i konkurrence med QI/HV/DY/alle charterselskaber
 
Joker & co.
Dette er Core SAS! Fokus er på business, og det er business som skal dimensjonere flåten. I sommermånedene er det mindre businesstrafikk på de tunge innenriksrutene i både NO og SE, og da har man kapasitet ledig både i form av fly og crew som da kan brukes til å fly leisure-ruter som det er etterspørsel etter om sommeren. Cluet er å ikke gjøre seg bort (slik som BU og til en viss grad SAS Norge gjorde) å plutselig la sommerproduksjonen være dimensjonerende for flåte og bemanning. Det som tidligere var "SAS Sverige AB" var flinkere til å bruke "overskuddskapasitet" til den slags operasjoner. Smart
 
Disse rutene er jo ikke nye - de stenges for vinteren og starter opp igjen til sommeren. SAS må imidlertid få på plass en del flere destinasjoner om de ikke skal redusere kapasiteten til Sør-Europa sammenliknet med denne sommeren, flere av årets sommerruter er i alle fall ikke tatt med.
 
I alle fall Malaga og Nice er vel helt klare? Det samme kanskje med Palma?

Nice er lagt ut med oppstart igjen i mars, mens Palma og Malaga ikke er lagt ut ennå.

Alicate skal for øvrig gå hver dag hele sommeren og billettene ligger ute. Det finnes for øvrig ikke ett eksempel på at Norwegian er billigere enn SAS på en rundreise Oslo-Alicante i juli neste sommer i forhold til de billettene som nå ligger ute.
 
Den stjernen ved en del av destinasjonene forteller at de flyr direkte også fra København, ville det ikke vært naturlig at man også opplyste om at man fløy direkte fra Oslo?? Eller frykter man at noen svensker skulle tenke tanken på transfer på OSL i stedet for CPH...?:8:

Mon ikke, det handler om at den svenske SAS-side også henvender sig til den del af svenskerne, der bor i Sydsverige, og derfor bruger CPH som deres "hjemme"-lufthavn?
 
Det finnes for øvrig ikke ett eksempel på at Norwegian er billigere enn SAS på en rundreise Oslo-Alicante i juli neste sommer i forhold til de billettene som nå ligger ute.

Prøv ut 24. juli og hjem 31. juli
DY = kr 2872 inkludert koffert og setereservering
SK = kr 3205 (samme flightene koster kr 3207 hos wideroe.no ;))

Forøvrig greier på samme dagene wideroe.no å finne en billigere kombinasjon en begge ovenfor: kr 2820 med SK direkte ut og JK/LH med to stopp ALC-MAD/BCN-FRA-OSL
 
Back
Top