• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS reduserer trafikken mellom Skandinavia og USA med 35%

SAS-kuttene ligger vel på Seattle, Bangkok, Delhi og Beijing - ellers ser det jo stort sett ut til å være det samme som i fjor når det gjelder New York, Chicago og Washington.

Men, det blir ikke noe av den varslede reduksjon av IC-flåten, nå står det fast på 9 fly. Så får vi håpe at sommerprogrammet 2010 finner plass til alle 11 igjen.

Da er det kanskje litt lurere å parkere de to flyene midlertidig og ikke returnere dem til eierne slik som SAS har gjort..

SAS ser ikke fremover, de kutter og forventer å bli mindre i fremtiden uten ambisjoner overhodet.

Dessverre :(

Da er det kanskje litt lurere å parkere de to flyene midlertidig og ikke returnere dem til eierne slik som SAS har gjort..Dessverre :(

Ikke helt korrekt ! Leasingen på den første maskinen er gått ut, og jeg kan ikke se for meg at SAS fornyer en leasingkontrakt for depå å sette maskinen på bakken, med de forpliktelser det har med vedlikehold, etc. , etc. Owners problem, not SAS. Om SAS noensinne får kloa i dette flyet igjen ? Vel, det får tiden vise. Den andre maskinen blir visstnok terminert før tiden, mot en viss kostnad. A340 er ikke akkurat gangbar mynt på markedet for tiden, så de maskinene kan være innenfor armlengdes avstand hvis de trengs.

Men jeg tror ikke SAS noensinne vil ta inn disse maskinene igjen, heller ikke ta inn sparkede piloter og kabinbesetninger.

Jeg er novise på dette, men jeg har forstått av forumet at valget av A330/340 var et litt uheldig valg. Da er det kanskje greit å terminere noen kontrakter etterhvert, og forhåpentligvis rette opp skuta.

Så blir det kanskje isteden mulig å få til noen 757 eller 787'er når tiden er litt mer moden igjen?

Jeg er novise på dette, men jeg har forstått av forumet at valget av A330/340 var et litt uheldig valg. Da er det kanskje greit å terminere noen kontrakter etterhvert, og forhåpentligvis rette opp skuta.

Så blir det kanskje isteden mulig å få til noen 757 eller 787'er når tiden er litt mer moden igjen?

Dette med 757-rykter har vært diskutert opp og ned i fjor vinter på forumet og skjer neppe. Om SAS har noe IC-trafikk igjen når 787 kan levere er det også delte meninger på.

-A

Back