Oslo–New York–Oslo

Re: Oslo–New York–Oslo

Da har min far fått lest rapporten din, og syntes det var interessant å lese hvordan en passasjer oppfattet servicen! Han var også glad for at du trivdes så godt ombord SAS til og fra NY og at jobben de gjorde for dere ble verdsatt! Kanskje han begynner å lese litt TR på forumet nå som han har tid til det ;)

(Han kom forresten ikke på hva den kjente fotografen het da...)
 
Re: Oslo–New York–Oslo

En FlightDeck-rapport er alltid bra lesestoff. Takk for rapporten...
 
Re: Oslo–New York–Oslo

Hei, alle sammen, og tusen takk for veldig hyggelige tilbakemeldinger og kommentarer. Det setter jeg stor pris på! Jeg har faktisk en ny rapport klar - men jeg har rotet bort bildene, så vi får se når - og om den - den kommer ...

Vi fikk også skopose, eller, den ligger i setet/lommen når du setter deg. Sikker på at du ikke overså den?

Mulig jeg overså skoposen i Business, men jeg har faktisk aldri fått skopose tidligere i Business, bare i Economy Extra.

Et par kommentarer til matserveringen. Forretten syns jeg ikke så helt på høyde ut, og på andre servering fikk dere bare et smørbrød direkte på brettet? Har jo pleid å være en trolley som kommer rundt med forskjellige smørbrød man kan velge fra.

SAS skal visst tilby rosévin på business i sommer, var den med i vinmenyen?

Forreten var ikke bra - mer er det ikke å si om det. Det var ikke valgmuligheter når det kom til smørbrød - alle fikk det samme, tror jeg. Riktignok ble jeg servert sent fordi jeg satt langt bak, så kanskje det ikke var flere valgmuligheter, men ideelt sett burde man kunne velge mellom i alle fall to typer smørbrød. Ikke alle liker krabbe!

Det var rosévin på menyen også, ja - det glemte jeg å skrive. Takk for bemerkningen.

Fligthdekk, du må passe språket ditt. Du tok ikke tre feriedager, du har reist tidlig over for å kunne opplagt og godt forberedt til møtene dine for å redde verden! (Må vel være det en gjør i FN?) Arbeidgivere bør sette pris på en slik holdning.;)

Er det tryggere å velge B-setet på bakerste rad fremfor et av midtgangsetene i senter (blir vel C og E) for å unngå selskap?

Ja, var i FN for å redde verden og slikt. Holdt innlegg på en konferanse med representanter for 160 nasjoner. Det kan godt hende at det er "tryggere" å velge C og E i stedet for B, men det kommer an på hvor det er flest ledige seter. Jeg ville gjerne ha en to-er i stedet for å sitte i midten, selv om det er også hadde blitt bra å sitte i midtrabatten om midtsetet stod tomt.

En topp TR fra deg FlightDeck, som vanlig! Ekstra artig var det at du var med på min fars siste tur som Purser i SAS og lagde en TR om turen. Skal vise han rapporten din.

Så morsomt at det var faren din! Jeg håper han hadde en fin avslutning på en lang karriere i SAS. Må ha vært en veldig spesiell dag og følelse for han. Synes dog han valgte riktig rute å avslutte på!

Da har min far fått lest rapporten din, og syntes det var interessant å lese hvordan en passasjer oppfattet servicen! Han var også glad for at du trivdes så godt ombord SAS til og fra NY og at jobben de gjorde for dere ble verdsatt! Kanskje han begynner å lese litt TR på forumet nå som han har tid til det ;)

(Han kom forresten ikke på hva den kjente fotografen het da...)

Hyggelig at han leste rapporten han også - kanskje litt moro for han å ha en rapport fra den siste turen hans, selv om jeg ikke satt i Business. Det var ikke en fotograf, men forfatteren Levi Henriksen som satt i Business. Håper din far fortsetter å lese Flyprat!
 
Re: Oslo–New York–Oslo

Så morsomt at det var faren din! Jeg håper han hadde en fin avslutning på en lang karriere i SAS. Må ha vært en veldig spesiell dag og følelse for han. Synes dog han valgte riktig rute å avslutte på!

Ja det var en litt symbolsk rute å slutte med. Første IC tur ble til NY fra FBU (DC-8?) og siste med A330 til OSL.
 
Re: Oslo–New York–Oslo

Takker for fin fin rapport. Var i New York uka før du reiste. Blir aldri lei av den byen. Jeg fløy med Air France A380 bort denne gangen og KLM B772 hjem. Har aldri fløyet SAS til Ne York. Kun Pan Am, KLM og Air France. Må prøve å få til en tur med SAS også, selv om jeg kun har råd til economy
 
Re: Oslo–New York–Oslo

Takker for fin fin rapport. Var i New York uka før du reiste. Blir aldri lei av den byen. Jeg fløy med Air France A380 bort denne gangen og KLM B772 hjem. Har aldri fløyet SAS til Ne York. Kun Pan Am, KLM og Air France. Må prøve å få til en tur med SAS også, selv om jeg kun har råd til economy

Tja du kan jo fa businessoppgradering hos Optiontown til 2000 kr pr vei, men det beror vel pa litt flaks om du far det eller ikke etter det jeg har skjont. Om du ikke far det far du uansett pengene tilbake.
 
Re: Oslo–New York–Oslo

Da den unge danske flyvertinnen serverte champagne, sa hun: ”Det der synes jeg ble litt knapt i glassene”. Så gikk hun på egenhånd rundt med champagneflasken og fylte på. ”Sånn lærer du å gjøre det hos meg”, sa hun.

Fin måte å drite ut sine ansatte på, hadde jeg vært dansken hadde jeg klagd henne inn til nærmeste leder.
 
Re: Oslo–New York–Oslo

Henger meg på i "hyllesten" men slenger ut en liten utfordring til deg elle rneon andre her på forumet (det aner meg vel at dette ikke er en "utfordring" for dere..mine herrer :D)

Eldste avkommet fløy EWR-OSL sist mandag og ble plassert på crewsete pga plassmangel . Han påstår at det er et lite rom bakerst i flyet som brukes til dette så spørsmålet er om det er noen som har et BILDE av dette området.

/Terje
 
Re: Oslo–New York–Oslo

Flott rapport!
Fin måte å drite ut sine ansatte på, hadde jeg vært dansken hadde jeg klagd henne inn til nærmeste leder.
Høres ut som en nokså uskyldig bemerkning. Man skal være rimelig hårsår hvis man klager inn en sånn kommentar.
 
Re: Oslo–New York–Oslo

Fin måte å drite ut sine ansatte på, hadde jeg vært dansken hadde jeg klagd henne inn til nærmeste leder.

Mulig jeg formulerte meg uklart, men det var en vennlig og morsom bemerkning - og den danske flyvertinnen bare smilte og lo. Stemningen var veldig god og purseren var meget profesjonell - og hun ville neppe irettesette en av sine medarbeidere foran passasjerene. Den danske flyvertinnen var ung og var om mulig med som en del av opplæringen for å jobbe på Business på interkontinentale ruter. Hun gjorde en god jobb hun også - men purseren var i en kategori for seg selv. Utrolig oppmerksom, dedikert og hyggelig. Åpenbart en god lærer!
 
Back
Top