Utenbys
ScanFlyer Blue
Har fundert en del på dette selv.
I hvilken grad det er bedre bunnlinje på hele flighten ved å prise last-minute-setene høyere. Og impact det har på kundelojalitet.
På longhaul er det jo rimelig forståelig at det må fylles noen dyre seter for å gi positiv bunnlinje når en del seter er billig for å tekkes reisebyrå og konkurrere med LCC via kampanjer. Men shorthaul vil jeg tro det viktigste er å få rompe i så mange seter som overhode mulig. Og jeg forstår catering-issuet, men på intra-norge/skandinavia så er det jo stort sett vakumpakket lefse og muffin og med unntak av de med rumpe i pluss-sete eller edelt bonusmetall så må det jo betales for. Så å ta ombord noen ekstra lefser går vel greit?
OT: Jeg kjører også BMW, fordi det nå er opplest og vedtatt at det ikke lenger er BMW/Audi-sjåførene som er rævhål - Det er Tesla-sjåførene. (*dukke*)
I hvilken grad det er bedre bunnlinje på hele flighten ved å prise last-minute-setene høyere. Og impact det har på kundelojalitet.
På longhaul er det jo rimelig forståelig at det må fylles noen dyre seter for å gi positiv bunnlinje når en del seter er billig for å tekkes reisebyrå og konkurrere med LCC via kampanjer. Men shorthaul vil jeg tro det viktigste er å få rompe i så mange seter som overhode mulig. Og jeg forstår catering-issuet, men på intra-norge/skandinavia så er det jo stort sett vakumpakket lefse og muffin og med unntak av de med rumpe i pluss-sete eller edelt bonusmetall så må det jo betales for. Så å ta ombord noen ekstra lefser går vel greit?
OT: Jeg kjører også BMW, fordi det nå er opplest og vedtatt at det ikke lenger er BMW/Audi-sjåførene som er rævhål - Det er Tesla-sjåførene. (*dukke*)