SAS planlegger kjøp av 40 nye narrowbodies

Re: SAS planlegger kjøp av 40 nye narrowbodies

SAS har leaset en CRJ1000 fra Air Nostrum, som allerede er i trafikk fra CPH - hvorfor valgte de en CRK når de har masse erfaring med CR9? Kan man håpe at SAS vil utvide regionalflåten med CRK fremover... samme kostnad som CR9 men 10 ekstra seter? Og denne maskinen er en test-maskin gjennom sommeren?

Den er neppe for testing, og men handler vel mer at det passet kapasitetsmessig og det var det de ble enige med Air Nostrum om
 
Re: SAS planlegger kjøp av 40 nye narrowbodies

Det ville ellers passe godt til SAS med CRX i flaaden. Det er ret tydeligt paa ruten CPH-BRU at SAS mangler et fly i "mellemstoerrelse". Naar det er CR9 er det ofte helt fyldt eller endda overbooked, mens der er mange ledige saeder, naar A319/320 benyttes.

Er det nogen som ved om CRX kraever speciel rating for piloter eller om det er det same for CRX som for CR9? Det er i hvert fald en vigtig detalje, hvis SAS overvejer CRX.
 
Re: SAS planlegger kjøp av 40 nye narrowbodies

Det sitter vel en del reisende på vestlandet som ber en stille bønn om at SAS kutter ut CRJ som flytype, selv om det neppe skjer. Nå blir muligens enkelte episoder løftet frem ofte, men så selv godt hvordan dette utartet seg sist jeg var hjemme og fløy via Vigra. SAS måtte sende begge ankomstene den ettermiddagen til Molde pga vind, mens Norwegian og Widerøe landet som normalt.
 
Re: SAS planlegger kjøp av 40 nye narrowbodies

Det ville ellers passe godt til SAS med CRX i flaaden. Det er ret tydeligt paa ruten CPH-BRU at SAS mangler et fly i "mellemstoerrelse". Naar det er CR9 er det ofte helt fyldt eller endda overbooked, mens der er mange ledige saeder, naar A319/320 benyttes.

Er det nogen som ved om CRX kraever speciel rating for piloter eller om det er det same for CRX som for CR9? Det er i hvert fald en vigtig detalje, hvis SAS overvejer CRX.

En till två dagar läsandet. Inget annat.
 
Re: SAS planlegger kjøp av 40 nye narrowbodies

Er det sidevindskomponenten som er mindre for CRJ enn annet materiell?
 
Re: SAS planlegger kjøp av 40 nye narrowbodies

Den flyr litt fortere enn de fleste fly i samme størrelse, så den havner i en kategori over de fleste fly i samme størrelse. Det kan gi litt problemer noen plasser pga krav til højere minima i innflygingen som følge, med dårlig vær.
 
Back
Top