Re: SAS med ordre på 30 A320neo
Bildet er fra en 736 ...
Det var vel kun MD90 som hadde disse toalettene.
Bildet er fra en 736 ...
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Det var vel kun MD90 som hadde disse toalettene.
Var vel "Eurodass" på både MD-90 og de første 737ene, men husker jeg rett var det bare de i Euro-config? De i domestic config, kom vel uten dass foran også?
"The SAS board authorized an RFP (request for proposal) last week. This means that both Airbus and Boeing will be asked for prices of up to 40 new aircraft which will replace the aging B737 fleet. The final decision is expected to take place at the end of the year."
Ser ut som SAS E-N-D-E-L-I-G nærmer seg en beslutning om å investere å nye fly:
"The SAS board authorized an RFP (request for proposal) last week. This means that both Airbus and Boeing will be asked for prices of up to 40 new aircraft which will replace the aging B737 fleet. The final decision is expected to take place at the end of the year."
På høy tid!!! Venter i spenning!
Check in skriver (bak betalingsmur) at SAS er i forhandlinger med Airbus og Boeing om 40 nye kort - mellomdistanse fly. Flere A32XNEO..?
Klarer ikke helt å se for meg at det kan være noe som helst lønnsomhet for SAS med å fortsette med B737 nå når Airbus-flåten er voksende både på short-haul og long-haul.
A32xNEO har vel fortsatt ett fortrinn på forbruk og rekkevidde?
.
Hvordan er det med Airbus-kompetanse i SAS-hangaren på Gardermoen?
CS300 kan vel ha opp til 160 seter i en 1-klasse config.SAS sier jo at de ikke vil eie fly med mindre enn 140 seter selv. Det er derfor dessverre ikke aktuelt med CS.
SAS sier jo at de ikke vil eie fly med mindre enn 140 seter selv. Det er derfor dessverre ikke aktuelt med CS.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.