• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS planlegger å selge sitt vedlikehold til Asia

Herlov

ScanFlyer Gold
SAS planlegger å selge sitt vedlikehold til Asia

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article674337.ece

-

Håpet er vel at det skal synes på bunnlinjen. Da er det vel klart for streik på Kastrup og flere problemer for SAS?

Replying to Topic 'SAS planlegger å selge sitt vedlikehold til Asia'

Slik blir det når journalister tenker (og skriver) uten at ørene og hjernen henger med...

Det er IKKE snakk om å selge ut hele flyvedlikeholdet! Det som er planlagt solgt er SAS Component, altså vedlikeholdet (og reparasjonene) av flyenes enkelte komponenter, flyvedlikeholdet er ikke direkte berørt, og skal fortsatt drives av STS og BTS. Grunnen til at Sola er koblet inn, er at ca 110 ansatte i BTS driver med komponentvedlikehold, disse er tenkt å bli med i "dragsuget" når (hvis) SAS Component selges til Singapore Technologies. SASC har sitt tyngdepunkt på Kastrup, bare en mindre gruppe på OSL blir berørt, og det er ikke sagt at noen, heller ikke på Sola, blir oppsagt. Men hva ST gjør etter hvert, se det er en annen skål.

Presisjonsnivået hos mange journalister er ikke akkurat imponerende, hadde jeg vært like lemfeldig i så måte i min jobb er jeg redd jeg hadde blitt utsatt for de samme journalister....:skep

Replying to Topic 'SAS planlegger å selge sitt vedlikehold til Asia'

Her er nok en nyhet som er blitt "resirkulert", dette verserte i media for noen mnd. siden også.

Salget av Componenet var planlagt skulle skje i løpet av oktober mnd, men dette ble utsatt på ubestemt tid den gangen.

Back