• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS piloter vil forkæles mere

Guest

ScanFlyer Gold
SAS piloter vil forkæles mere

fra www.takeoff.nu
SAS piloterne føler sig truet i bemandingsaftale
Piloterne vil også have eneret på ruter ind og ud af Danmark på fly, hvor SAS ikke har aktiemajoriteten
Spørgsmålet vil dukke op igen og igen. Skal SAS piloterne i den ny bemandingsaftale have ret til at flyve andre selskabers fly, der hvor SAS ikke er hovedejer. Det er næppe en regel, der kan håndhæves ret langt ved en international ret, men ifølge pilotformand Mogens Holgaard vil piloterne kæmpe for retten til at flyve al trafik ud af Danmark med nye ruter skal tilfalde dem, når der er tale om SAS-familien.
Den holder næppe, og ifølge Berlingske vil SAS bruge lokale baltiske besætninger på Estonian Air og AirBaltic på nye ruter ind og ud af Skandinavien.

Selv om SAS ejer op til 49 procent af selskaberne, er det noget helt utraditionelt, hvis det skulle forhindre selskaberne i at bruge deres eget lands piloter. Officielt har SAS ledelsen ikke nogen kommentar.
____________________________________

Mer vil ha' mer. Det si'r SAS ledelsen fårbentlig NEJ- NO FUCKING WAY til. Det er da totalt uhørt at forlangedet. Men så strejker de vel bare - Strike Always Strike
 
Back
Top