SAS-piloter strømmer til Norwegian (DN)

Re: SAS-piloter strømmer til Norwegian (DN)

Det stemmer, men da må du fly "in real life" innen 3 måneder. Har du landingsrundene, er alt gyldig i ett år.

Hvorfor må man da fly landinsrunder selv om man har begynt på kurs i DY og uansett får fly in real life i løpet av noen uker?
 
Re: SAS-piloter strømmer til Norwegian (DN)

Kanskje bare den ene typen kurs var tilgjengelig?
 
Re: SAS-piloter strømmer til Norwegian (DN)

Hvorfor må man da fly landinsrunder selv om man har begynt på kurs i DY og uansett får fly in real life i løpet av noen uker?

PPRUNE sier følgende

Zero Flight Time Training (ZFTT) is available only to the training organisation of a JAR-OPS 1 operator or a training organisation that has a specific approved arrangement with a JAR-OPS 1 operator. In order to qualify for ZFTT, the pilot must have 1500 hours flight time or 250 route sectors if a Level C simulator is used or 500 hours flight time or 100 route sectors if a Level D is used. The type rating gained from ZFTT training will be restricted to the JAR-OPS1 operator that holds the approval until line training has been completed.

Så vidt jeg vet er det ingen som har tatt TR i forbindelse med jobb i DY som har sluppet unna landingene.
 
Re: SAS-piloter strømmer til Norwegian (DN)

15 minutter er vel litt i det minste laget, men noen lang fremtid er vel ikke i sikte for SAS som selvstendig selskap vel?
 
Back
Top