• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS-piloter strømmer til Norwegian (DN)

Re: SAS-piloter strømmer til Norwegian (DN)

Det stemmer, men da må du fly "in real life" innen 3 måneder. Har du landingsrundene, er alt gyldig i ett år.

Hvorfor må man da fly landinsrunder selv om man har begynt på kurs i DY og uansett får fly in real life i løpet av noen uker?
 
Re: SAS-piloter strømmer til Norwegian (DN)

Kanskje bare den ene typen kurs var tilgjengelig?
 
Re: SAS-piloter strømmer til Norwegian (DN)

Hvorfor må man da fly landinsrunder selv om man har begynt på kurs i DY og uansett får fly in real life i løpet av noen uker?

PPRUNE sier følgende

Zero Flight Time Training (ZFTT) is available only to the training organisation of a JAR-OPS 1 operator or a training organisation that has a specific approved arrangement with a JAR-OPS 1 operator. In order to qualify for ZFTT, the pilot must have 1500 hours flight time or 250 route sectors if a Level C simulator is used or 500 hours flight time or 100 route sectors if a Level D is used. The type rating gained from ZFTT training will be restricted to the JAR-OPS1 operator that holds the approval until line training has been completed.

Så vidt jeg vet er det ingen som har tatt TR i forbindelse med jobb i DY som har sluppet unna landingene.
 
Re: SAS-piloter strømmer til Norwegian (DN)

15 minutter er vel litt i det minste laget, men noen lang fremtid er vel ikke i sikte for SAS som selvstendig selskap vel?
 
Back
Top