SAS overtar TRD-CPH

Re: SAS overtar TRD-CPH?

Jeg har veldig lyst til å fly en SAS CRJ900, men har kviet meg for å bestille fra SVG eller BGO pga mange flybytter, gidder ikke betale tusenvis for å ende opp på en MD80 eller CRJ200 som jeg har flydd mange ganger før. TRD-CPH-TRD høres ut som en grei tur, håper de finner ut at de vil standardisere den med CRJ900 i ukedagene jaffal. WF fløy den vel kun med Q400?

Kun med Q400 ja...Untatt kanskje et par ganger som jeg har sett med -300 pga Q400 med snagg
 
Re: SAS overtar TRD-CPH?

WF flyr(!) kun med Q400 ja. Tror ikke jeg har sett noe annet siden SKs Q400-fadese og ruten ble fløyet med Blue Lines F100 (og en og annen F50)

Prisnivået på ruta taler egentlig for seg selv, det er mange som flyr. Var vel ikke uten grunn at man nylig slengte inn en fjerde daglig også.
 
Re: SAS overtar TRD-CPH?

Vi får vente å se om SAS setter opp flere avganger etter vært de har fløyet ruta noen måneder :) samme med QI CRJ200'ene som flyr ruta fly for SAS, blir sikkert erstatet med SAS etter vært.
 
Re: SAS overtar TRD-CPH?

For de uvaskede massene er 'jet' uansett langt bedre enn 'gamle propellkjerrer', så det er neppe andre enn oss flyfreaks som reagerer negativt på dette. Men vi får se hva som skjer med Cimber - mulig man blir tvunget til å ta visse grep ...

Enig i at tidene ikke er optimale - her burde man kanskje justert litt ..

Det er ikke materiellet det står på men som du sier, tidene må optimaliseres, dette holder ikke når WF har bygd opp ruten så bra som de har gjort.
 
Re: SAS overtar TRD-CPH?

Tar denne opp litt igjen. Nattstopp TRD, og dermed 0600 flighten, vil i utgangspunktet være MD80, untatt QI CRJ200 på lørdagskveld. Hørte snakk om at SAS ville helst ha CRJ på hjemmebasen på vinteren, fordi det var visst "litt mer med de" på nettene på vinterstid. Ellers vil det jo kunne dukke opp hva som helst av fly basert i CPH avhengig av belegg, vedlikehold etc...
 
Re: SAS overtar TRD-CPH?

TRD er i utgangspunktet flåtemessig planlagt med 3 x CRJ900, og det er den som får den første nightstopen i TRD. Det er imidlertid stor mangel på piloter på CR9 inntil 33 nye styrmenn er ferdig skolet over nyttår, og MD80 vil derfor initielt bli brukt på nightstop avgangene, med avlastning fra Cimber CR2 i weekenden. De 2 andre er planlagt med CR9. Det er ingen policy om at CR9 skal ligge mer på basen enn andre flytyper - heller tvert imot - det er den flytypen i SAS som ligger mest på utestasjon.

Ellers - generelt: Det blir helt sikkert en mix av MD, A319/321 og CR9 også på TRD på samme måte som til BGO og SVG, alt etter hvordan bookingtallene ser ut på de enkelte avganger. På BGO og SVG er det forskellig flytype fra avgang til avgang, dag til dag og uke til uke. Og for øvrig; de 10 min kortere flytid CR9 har om morgenen i f.t. Q400 gir connection til 11 flere europa destinasjoner. Connections til Norge er vel ikke så aktuelle, men hvis SAS greier å finslipe connections enda bedre så gir de 10 min hver vei enda flere muligheter på sikt.

Hvis tilbudet blir tatt godt imot av trønderene så er det vel ingenting som forhindrer at også SAS øker til 4 daglige som WF gjorde på slutten, og med flytype etter behov.

Kan jo egentlig bli ganske bra dette, selv om skeptikerene tydeligvis er mange.....
 
Re: SAS overtar TRD-CPH?

Ser at på bookingsidene ligger den inn med 3x CRJ900. I SAS' systemer er det derimot aldri lagt inn CRJ900 på nattstopp
 
Re: SAS overtar TRD-CPH?

Problemet er at ettermiddagavgangen går altfor tidlig.....WF's avgang kl 1720 er perfekt for langrutene ut fra CPH. KLM drar nok nytte av dette.
 
Re: SAS overtar TRD-CPH?

Da landet siste ordinære rutefly fra København med Widerøe.
 
Re: SAS overtar TRD-CPH?

Minner om at SK2884 CPH-TRD, i morgen 19.April vil bli flydd av A319 - OY-KBR, og samme med SK2885 TRD-CPH 20.april.

Ruten SK2884/5 torsdags kveld og fredags morgen, vil bli flydd fast av A321/19 fast til i høst da de vil gå over til MD en stund før de går over til CRJ900 igjen. Noen dager utenom de planlagte dagene, vil det også bli brukt Airbus på rutene mellom TRD og CPH.
 
Hmm, skal Widerøe ta over denne ruten i løpet av våren? Satt og så på billetter til Singapore i april, og ser at det er Widerøe som flyr Trondheim - København -- i dette tilfellet onsdag 3. april SK3173 (WF) 0835-1120 (via: Oslo).

På hjemturen derimot, flys ruten med SAS' CRJ900 (onsdag 10. april, 0835-1010, SK2880).

Foreligger en fullstendig oversikt over ny rutetabell, og når denne evt. trer i kraft? Jeg håper inderlig ikke at mellomlanding i Oslo på vei til CPH etter hvert blir fast MO!

Tusen takk for hjelpen :)

EDIT: Ser at SAS forøvrig flyr den vanlige 0600-avgangen til København på den onsdagen (SK2885, TRondheim-København med CRJ900). Vil dette da sett under ett at rutetilbudet økes ved at WF trer inn på ruten med en mellomlanding i Oslo? I såfall er det fantastiske nyheter, som ikke var meg bekjent før nå!
 
Last edited:
Det er nok heller snakk om at enkelte av Widerøe sine avganger TRD-TRF fortsetter til CPH på samme rutenummer (TRF = Oslo-Torp i SK/WF sine systemer). Ingenting nytt. ;) (De 3 daglige med SK går som normalt regner jeg med?)
 
OK, skjønner, men man får vel uansett én ekstra avgang til CPH hver dag, og slipper det jævlige 0600-flyet ;).

Flyr WFs fly fra Kastrup da samme rute tilbake, altså mellomlanding i Torp på vei til Trondheim?
 
OK, skjønner, men man får vel uansett én ekstra avgang til CPH hver dag, og slipper det jævlige 0600-flyet ;).

Flyr WFs fly fra Kastrup da samme rute tilbake, altså mellomlanding i Torp på vei til Trondheim?

Nei, dette er en enveisgreie.

Hadde de tatt samme konseptet på returen hadde alle som skulle videre til TRD måttet av flyet og gjennom toll, security osv.

WF305 fly TRD-TRF som innenriks og av avgang fra innenriksterminalen. Noe som er meget forvirrende for en del pax og fortvilende for mange av de samme. Det er jo ingen mulighet til å handle avgiftsfritt på denne avgangen. Mange som tusler ut til utenlandsterminalen og der oppdager av utgangen er på innenriks = de må springe gjennom tollen, tilbake til A-terminalen og gjennom security igjen.
 
Nei, dette er en enveisgreie.

Hadde de tatt samme konseptet på returen hadde alle som skulle videre til TRD måttet av flyet og gjennom toll, security osv.

WF305 fly TRD-TRF som innenriks og av avgang fra innenriksterminalen. Noe som er meget forvirrende for en del pax og fortvilende for mange av de samme. Det er jo ingen mulighet til å handle avgiftsfritt på denne avgangen. Mange som tusler ut til utenlandsterminalen og der oppdager av utgangen er på innenriks = de må springe gjennom tollen, tilbake til A-terminalen og gjennom security igjen.

De kan vel handle på Torp?
 
Back
Top