SAS overtar TRD-CPH

Re: SAS overtar TRD-CPH?

Da er SK-flightene lastet inn i systemet hos sas.no, mens direkteruten er helt fraværende hos wideroe.no etter 30.oktober.

Reisetiden er redusert med 10-15 minutter.

Ved en tilfeldighet oppdaget jeg nettopp at flere av avgangene mellom TRD og CPH etter 30/10 kommer til å bli operert av Cimber Sterling og deres CRJ-200 istedenfor SAS sine CRJ-900. Disse flyene har vel kun 50 seter, stemmer ikke det? Sammen med lavere frekvens enn det er i dag ligger det da an til et dårligere tilbud for oss i Trøndelag fra høsten av...

Ved en tilfeldighet oppdaget jeg nettopp at flere av avgangene mellom TRD og CPH etter 30/10 kommer til å bli operert av Cimber Sterling og deres CRJ-200 istedenfor SAS sine CRJ-900. Disse flyene har vel kun 50 seter, stemmer ikke det? Sammen med lavere frekvens enn det er i dag ligger det da an til et dårligere tilbud for oss i Trøndelag fra høsten av...

Cimber CRJ-200? Nei nei nei...:headbang:cry::(

Da tar vi en liten oppsummering:

Jeg har lenge hevdet at SAS burde ta over TRD-CPH og at WF bør fly KRS-CPH isteden. Nå ser det kanskje ut til at det blir en realitet... :colgate::up:

Så får vi håper at ikke SAS raserer det flotte tilbudet som WF har bygd opp på ruten med opptil 4 daglige avganger. SK hadde en forrige gang de fløy.....

Veldig hyggelige nyheter dette ja. Dette virker logisk og fornuftig. :)

Cimber CRJ-200? Nei nei nei...:headbang:cry::(

Opp som en løve, ned som en skinnfell :lol:

Skjønte jeg det ikke.........Cimber med CRJ200.....Heldigvis kommer DY på banen!!

Skjønte jeg det ikke.........Cimber med CRJ200.....Heldigvis kommer DY på banen!!

Ver ikke hvor mye bedre det er å sitte å køle i gamle 737-300-maskiner, kontra CRJ-200..

Ser uansett ut til at Cimber kun skal fly en gang på lørdager og to ganger på søndager. SAS skal også fly en gang på lørdager, samt 2 ganger på søndager.

Hvorfor skal de fly med en -900 hvis de ikke klarer å selge mer en 50 seter?

Kanskje fordi CRJ-200 er kronisk ukomfortable. Selv jeg som ikke er spesielt høy får litt kink i nakken av å gå i midtgangen, og hva de tenkte på i forhold til plasseringen av vinduene er det vel ingen som vet...:) Men TRD er iallefall heldige som har direkteflygning ut i verden, og jeg tror jeg hadde bitt tennene sammen og flydd med CRJ-200 om det tok meg direkte fra TOS til f.eks. LON, AMS eller FRA (og kanskje til og med CPH...).;)

Hvorfor skal de fly med en -900 hvis de ikke klarer å selge mer en 50 seter?

De burde klare å selge mer enn 50 seter. Widerøe hadde jo ganske så bra belegg på sine 4 daglige Q400, og når man nå går ned til tre CRJ900, så setter man også ned kapasiteten noe.

Men, at tidene man flyr på er direkte ræva tror jeg ikke hjelper på salget...

A319 vil nok også dukke opp enkelte dager med høy etterspørsel tror jeg. Har aldri prøvd CRJ200 selv, men etter hva jeg leser her så er den visst ikke så bra...

De burde klare å selge mer enn 50 seter. Widerøe hadde jo ganske så bra belegg på sine 4 daglige Q400, og når man nå går ned til tre CRJ900, så setter man også ned kapasiteten noe.

Enig med Cedlind, tidene er helt elendige, den seneste avgangen fra TRD går altfor tidlig. Elendig connection med altfor lang venting i CPH til langruteflyene til SAS har avgang. WF's avgang kl 1720 var alltid full av transferpax til SK longhaul. Nå gir de bort dette til KL.

Dette ser ikke altfor bra ut nei... Jeg får se om jeg ikke ber om ett blått kort i "ivory" farge etterhvert, dette er ikke den utviklingen jeg hadde sett for meg på TRD-CPH.

Stusset litt over -200 på søndag, men på lørdag overrasker det meg ingen ting at det blir mindre fly.

For de uvaskede massene er 'jet' uansett langt bedre enn 'gamle propellkjerrer', så det er neppe andre enn oss flyfreaks som reagerer negativt på dette. Men vi får se hva som skjer med Cimber - mulig man blir tvunget til å ta visse grep ...

Enig i at tidene ikke er optimale - her burde man kanskje justert litt ..

Det kommer helt an på antall bookinger, men når de setter opp Cimber-maskiner, tyder jo mye på at Widerøe ikke selger godt nok på denne ruten. Cimber-maskinene brukes uansett ganske fleksibelt, og med oppstart om mange måneder, vil jo SAS lett sette inn større materiell om behovet tilsier det. Erfaringsmessig veksler SAS i Danmark mye mellom MD-80, A319, A321, CRJ200 og CRJ900 - bare se på rutene fra København til Bergen og Stavanger - uansett hva slags materiell som er satt opp mange måneder i forveien.

Erfaringsmessig veksler SAS i Danmark mye mellom MD-80, A319, A321, CRJ200 og CRJ900 - bare se på rutene fra København til Bergen og Stavanger - uansett hva slags materiell som er satt opp mange måneder i forveien.

Jeg har veldig lyst til å fly en SAS CRJ900, men har kviet meg for å bestille fra SVG eller BGO pga mange flybytter, gidder ikke betale tusenvis for å ende opp på en MD80 eller CRJ200 som jeg har flydd mange ganger før. TRD-CPH-TRD høres ut som en grei tur, håper de finner ut at de vil standardisere den med CRJ900 i ukedagene jaffal. WF fløy den vel kun med Q400?

Back