SAS oppgraderer opptil syv A330 og A340 - Cabin Retrofit

Regner med at de starter opgradering av A340 når de 2 resterende A330 er ferdig. Mulig det ikke blir før til høsten da det ofte ikke er fullt så praktisk å ha flyene til storsjekk mitt på sommeren grunnet ferieavvikling med mere.

Første A340 med ny kabin er forventet klar første eller andre uken i september om alt går etter planen.

Vet man noe om hva som skjer med 340 maskinene, dvs flere av dem er vel på utgående leasingkontrakter, vet man om SAS planlegger å forlenge disse ( som vel teoretisk vil bety at de skal oppgradere dem også).

Litt usikker på om SAS var det selv

Første A340 med ny kabin er forventet klar første eller andre uken i september om alt går etter planen.

Hvordan vil de få planerne for august til at gænge sammen? Såvidt jeg kan regne ud, så er der behov for alle 12 A330 og A340 når SK901/902 flyver, hvilket er tilfældet frem til udgangen af september.

Hvordan vil de få planerne for august til at gænge sammen? Såvidt jeg kan regne ud, så er der behov for alle 12 A330 og A340 når SK901/902 flyver, hvilket er tilfældet frem til udgangen af september.

Den første A330-300 Enhanced er vel leveret til den tid?

Det er riktig og betyr antageligen at den første A340 vil være ferdig i slutten av okober?
Den første A330-300 Enhanced er vel leveret til den tid?
Den vil bli brukt for den nye Hong Kong linje som starter 10/9 :)

Last edited:
Leser i Scandinavian Traveler, mai-versjonen, at "For flights to Tokyo, the first converted aircraft will be put into operation in October/November this year". Håper det stemmer da jeg reiser nok med dem i desember og retur i januar. Håper at minst en av dem er oppgradert/ny kabin [emoji4]

Hadde SAS bare kommet med litt info om hva som skjer med 340 flåten! ( lei av å fly sliten kabin til Vegas ;(

Hadde SAS bare kommet med litt info om hva som skjer med 340 flåten! ( lei av å fly sliten kabin til Vegas ;(

Jeg har en mistanke SAS ikke helt vet det selv.
Og er kanskje ikke helt urelatert til de pågående pilotforhandlingene?

Jeg har en mistanke SAS ikke helt vet det selv.
Og er kanskje ikke helt urelatert til de pågående pilotforhandlingene?

Hvilke forhandlinger er det? ( har ikke hørt noe om dem, men det sier nok kanskje mest om meg).

Neste mandag fremkommer både 903/907/909 med ny kabin. På torsdag denne er det 2 nye og én gammel. Har ikke fler gratissøk i dag, så vet ikke hvordan helga er.
Uansett ser det ut til at RKM er planlagt tilbake på slutten av uken.

Neste mandag fremkommer både 903/907/909 med ny kabin. På torsdag denne er det 2 nye og én gammel. Har ikke fler gratissøk i dag, så vet ikke hvordan helga er.
Uansett ser det ut til at RKM er planlagt tilbake på slutten av uken.
Ut i fra hva jeg kan se så er lørdag første dagen med tre nye maskiner.

Ser ut som 908 på fredag er gammel kabin, og 907 på lørdag er ny kabin. Mye kan vel tyde på at RKM blir flydd fra ZHR til OSL på fredag, gjorde samme med RKH for en måneds tid siden.

Ser på ankomster inn til OSL at SK9136 var planlagt inn 08:15 i morges, men er kansellert fra ZRH. Mens SK9135 skulle gått til ZRH 10:05. Så kan jo spekuleres i at RKM er rett rundt hjørnet, men ikke ble klar til levering i dag.

Ut i fra hva jeg kan se så er lørdag første dagen med tre nye maskiner.

Ser ut som 908 på fredag er gammel kabin, og 907 på lørdag er ny kabin. Mye kan vel tyde på at RKM blir flydd fra ZHR til OSL på fredag, gjorde samme med RKH for en måneds tid siden.

Ser ut som det er forsinkelser nå
907 på mandag er endre til gammel, samme med 909 på onsdag. På tirsdag er det satt opp 340 på 909.

Nå har de vel ikke Sas tid til så mye mer forsinkelser om RKO skal rekke å blir ferdig før sk901 starter opp.

Ser ut som det er forsinkelser nå
907 på mandag er endre til gammel, samme med 909 på onsdag. På tirsdag er det satt opp 340 på 909.

Nå har de vel ikke Sas tid til så mye mer forsinkelser om RKO skal rekke å blir ferdig før sk901 starter opp.

Noen som har mulighet til å sjekke 907 imorgen og 908 neste fredag? :D

Back